وقتی که شما یک توپ را با سرعت به هوا پرتاب می‌کنید باید انتظار سقوط آن را هم داشته باشید دقیقاً مواد قندی اینگونه عمل می‌کنند. درواقع یک آب‌نبات یا شیرینی به همان میزان که به سرعت قند خون (وبه تبع آن انرژی بدن شما) را افزایش می‌دهد به همان سرعت هم باعث سقوط آن می‌شود.
کد خبر: ۴۲۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶ 11 May 2017
به گزارش رسانه تابش کوثر هفته نامه تایمز نوشت : ترک عادت خوردن شکر اصلاً کار ساده‌ای نیست، اما اگر شما قصد دارید که برای حفظ سلامتی خود گام موثری بردارید اینجا برای شما دلایلی را می‌آوریم که برای موفقیت در این کار به شما کمک می‌کند. اقداماتی که مطمئناً اثرات کوتاه مدت و بلند مدت آن را بر روی سلامتی‌تان مشاهده خواهید کرد.  
 
 
از نظر پزشکی مصرف کم خوراکی های شیرین مشکلی ندارد زیرا انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که زنان بیش از 6 قاشق سوپ خوری و مردان بیش از 9 قاشق سوپ خوری شکر در روز مصرف نکنند. (یادتان باشد که یک قوطی نوشابه گازدار در حدود 8 قاشق سوپ خوری شکر دارد.)
 
شما می‌توانید به خوردن غذاهای فرآوری نشده که حاوی قند طبیعی هستند (مثل میوه‌ها و سبزیجات) ادامه دهید. این خوراکی‌ها شامل قندهای طبیعی همراه ویتامین، مواد معدنی و  فیبر هستند که طبیعت آنها را برای سلامتی شما آماده کرده است.  اما برعکس آن ، مصرف قندهای مصنوعی می‌تواند سلامتی و البته زیبایی را از شما دور کند. در ادامه دلایلی را خواهید خواند که به شما انگیزه بیشتری می‌دهند تا قند و شکر را از مواد غذایی خود حذف کنید.
 
 
۱- پوست شما جوان‌تر خواهد شد
 
 
به چین و چروک‌های کمتر و پوستی شاداب‌تر فکر کنید. مطالعات نشان می‌دهد که میزان قند در خون (که توسط مقدار قندی که می‌خورید تحت تأثیر قرارمی گیرد) یک دومینوی مولکولی را سبب می شود که  به آن گلیکاسیون می گویند. در این حالت اتصال غیر آنزیمی گلوکز به پروتئین‌ها باعث تغییر شکل آن می‌شود و پروتئین را از شکل عملکرد طبیعی خارج می‌کند.این اتفاق سبب می شود تا  استحکام و قدرت انعطاف پذیری پوست شما کاهش یابد و حتی می‌تواند باعث خشکی آن شود.  
پس اگر از خطوط ایجاد شده روی پوست خود ناراحت هستید و یا نگران از دست رفتن زیبایی آن هستید همین الان میزان قند مصرفی خود را کاهش دهید.
 
 
۲- چربی احشایی شما کاهش می‌یابد
 
 
چربی احشایی نوعی از چربی بدن است که ارگان‌های حیاتی بدن مانند کبد، لوزالمعده و رودها  را محاصره می‌کند. این چربی‌ها که بسیار مقاوم هستند و خلاص شدن از دست آنها اصلاً کار ساده‌ای نیست، مهم‌ترین زنگ خطر برای ابتلا به بیماری‌هایی چون دیابت و بیماری‌های قلبی به شمار می‌روند.
 
 
در سال ۲۰۱۶، مطالعه‌ای بر روی بیش از ۱۰۰۰ نفر در مرکز تحقیقاتی قلب فرامینگهام ثابت کرد که نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر می‌توانند سطح چربی احشایی را افزایش دهند.
 
 
۳- احساس انرژی وشادابی بیشتری خواهید داشت
 
 
قند و شکر کربوهیدرات‌ های ساده ای هستند، این یعنی آنها سریع هضم می‌شوند و به سرعت باعث بالا رفتن سطح قند خون شده و انرژی و هوشیاری شما را در کوتاه مدت افزایش می‌دهند.وقتی که شما یک توپ را با سرعت به هوا پرتاب می‌کنید باید انتظار سقوط آن را هم داشته باشید دقیقاً مواد قندی اینگونه عمل می‌کنند. درواقع یک آب‌نبات یا شیرینی به همان میزان که به سرعت قند خون (وبه تبع آن انرژی بدن شما) را افزایش می‌دهد به همان سرعت هم باعث سقوط آن می‌شود.
 
 
پس اگر بدن شما نیاز به انرژی دارد بهتر است که مواد پروتئینی و یا چربی‌های سالم (مانند بادام و یا سایر مغزها) را جایگزین مواد قندی کنید، چراکه هضم آنها بیشتر طول می‌کشد و می‌توانند منبع طولانی‌تر و ثابت‌تری برای تأمین انرژی باشند.
 
 
۴- کاهش خطر چاقی
 
 
مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد ارتباط قابل توجهی بین افزایش وزن و مصرف قند وجود دارد. یک مطالعه که داده‌های آن از ۷۵ کشور مختلف در بین سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۰ جمع آوری شده بود نشان داد که تنها افزایش 1 درصد در میزان مصرف نوشابه می‌تواند سبب ایجاد ۴٫۸ درصد اضافه وزن و ۲٫۳ درصد چاقی در کشور شود.
 
 
شکر در هر قاشق چای خوری ۱۶ کالری دارد که خیلی زیاد به نظر نمی‌رسد اما چه میزان شکر به غذاهای فراوری شده اضافه می‌شود؟  این شکرها می‌توانند به سادگی صدها کالری را به رژیم غذایی روزانه شما اضافه کنند. کالری‌هایی که بدن شما به آنها نیازی ندارد و درنهایت تبدیل به چاقی و خطر برای سلامتی شما می‌شوند.  
 
 
۵- قلب شما بهتر کار می‌کند
 
 
یک قلب سالم به شما کمک می‌کند تا کل روز را با قدرت سپری کنید  اما اضافه کردن شکر به مواد غذایی روزانه باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی شده و سلامت شما را به خطر می‌اندازد.
 
 
یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ ثابت کرد  کسانی که  میزان زیادی مواد شیرین مصرف می‌کنند (بیش از 21 درصد کالری روزانه) دو برابر بیش از کسانی که ۱۷ تا ۲۱ درصد کالری روزانه، قند می‌خورند در معرض بیماری‌های قلبی و مرگ ناشی از آن هستند.  گروه دوم هم ۳۸ درصد بیش از کسانی که مصرف قند را در حد ۸ درصد کالری روزانه محدود می‌کنند در معرض بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ ناشی از آن قرار می‌گیرند.
 
 
 
۶- احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهید
 
 
همه ما می دانیم که رابطه مستقیمی بین خوردن قند و ابتلا به دیابت نوع ۲ وجود دارد، تحقیقات جدید هم به این نکته اشاره می‌کند. یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ در دانشگاه استنفورد بر روی ۱۷۵ کشور انجام شد نشان داد که قند زیاد در مواد غذایی جامعه، حتی اگر افراد چاق هم  نباشند می‌تواند باعث بروز بیماری دیابت شود. (چاقی خود یکی از عوامل مهم در ابتلا به دیابت است).
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار