دکتر شاهین محمد صادقی در مراسم تقدیر از تیم پزشکی کشتی نجات افزود: بسیاری از سلاح های جدید بر سر مردم یمن آزمایش می شود.
کد خبر: ۴۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳ 01 June 2015

شاهین محمد صادقی فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و نماینده مردم کازرون در مجلس که به عنوان پزشک همراه کشتی نجات عازم یمن شده بود گفت: یمن یک کشور استثنایی در حجاب است که از قبل از اسلام تمدن داشته و به صورت کشور اداره می‌شده است.

وی ادامه داد: حکومت یمن هیچگاه زیر بار ظلم و زور نرفته و حتی حکومت امویان و عباسیان را نیز به راحتی نپذیرفته است.

نماینده مردم کازرون با بیان اینکه یمنی‌ها همواره در جنگ‌ها پیش‌قدم بوده‌اند گفت: مردم یمن از دوستداران اهل بیت بودند که اسلام را از امیرالمومنین علی (ع) کسب کردند و از قدیم نیز رابطه خوبی با ایران داشتند.

وی به موقعیت استراتژیک یمن در تنگه باب‌المندب اشاره کرد و گفت: 60 درصد تجارت جهانی از این منطقه صورت می‌گیرد و به همین علت است که قدرت‌های جهانی چشمشان به یمن است.

محمد صادقی افزود: بیش از دو برابر جمعیت یمن سلاح انفرادی در این کشور وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس به ترفندهای آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها از همه ترفندهای از جمله محاصره اقتصادی، جنگ تحمیلی، گروهای معاند و فتنه 88 استفاده کرده‌اند اما وقتی دیدند که در همه اینها شکست خورده‌اند تصمیم گرفتند عربستان را مقابل ایران قرار دهند.

وی افزود: پیش از این سعودی‌ها هیچگاه شمشیر را برای ایران از رو نبسته بودند اما در این مورد این کار را کردند و از همه موجودیت و حتی اعتبار اسلام مایه گذاشتند.

محمد صادقی هدف این امر را تضعیف اسلام از ریشه عنوان کرد و گفت: آنها می‌خواهند از این راه ریشه اسلام را بزنند اما ما ایرانی‌ها همانطور که رهبرمان تاکید کرده هر کس به مقدسات اهل سنت و تشیع توهین کند را مسلمان نمی‌دانیم و همواره اولین کشوری هستیم که پشت برادران اهل سنت در مقابل تجاوز ظالمان ایستاده‌ایم.

نماینده مردم کازرون خاطر نشان کرد: اکنون سعودی‌ها تنها مانده‌اند. یمن نیز از سوی یک کشور دارای سلاح پیشرفته مورد تجاوز قرار گرفته و ایران کمک‌های امدادی را برای این کشور ارسال کرده است که در مرحله اول آنها اجازه فرود به هواپیمای ما را ندادند و در مرحله دوم نیز کمک‌ها از طریق کشتی نجات به یمن ارسال شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زندگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
به بهانه مردم مظلوم یمن، به کام سیاست یک شهر.
هر دم از این بام بری می رسد، تازه تر از تازه تری می رسد.
چند روزی هست که خبرایی در مورد رفتن نماینده شهرمون به یمن به گوشمون میخوره.با خودم تو این فکر بودم که مگه دوره ی نمایندگی یه نماینده چند ساله!
شاید سنم زیاد قد نده ولی این دوره ی مجلسو دیگه خوب یادمه.سال اولش که گرم تبریک و جشن گرفتن پیروزی و عادت به صندلی مجلس گذشت. بعدشم که انتخابات ریاست جمهوری شروع شد و گرم تدارک ستاد انتخاباتی یکی از کاندیدای ریاست جمهوری. حالا بماند ک سودی که اونجا میتونست داشته باشه ارزش اینو داشت که مردم شهرمون یه سال دیگه هم عقب تر بیوفتن یا نه! یا اینکه شهرهای دور افتاده کشورمون رفته بشه و هنوز دغدغه و مشکلات روستاهای شهر خودمون پشت گوش مسئولین عزیز قرار داشته باشه.
با همه این مسائل گفته شده و گفته نشده کم کم داریم به آخرای خط میرسیم، ولی یه نکته که منو وادار به نوشتن این نامه کرد مسئله ی مردم مظلوم یمن بود!
همون طور که رهبر عزیز کشورمون گفتند، این کار عربستان یه جنایت و نسل کشیه، و هیچ آدم عاقل و سالمی نمیتونه این مسئله رو نادیده بگیره. ولی سوالی که پیش میاد اینجاست که کار مجلس چیه؟ هر دوره مجلس مگه چند ساله؟ چرا کسی که میخواد نامزد مجلس بشه باید از شغل خودش استعفا بده؟ آخه این چهارسال چقدر دیگه ش مونده؟ چرا فقط یه نماینده مجلس باید بره؟
این سوالاتیه که ذهن منو مشغول کرده. تازگی هم متوجه شدم که یه جشن و ستاد استقبالی برا این اتفاق ترتیب داده شده.از اونجایی که من میدونم این کارا باید برای رضای خدا باشه.
حتما تو مدت باقی مونده هم باید درگیر انتخابات دور بعدی بشیم و اینجور میشه که چهار سال دیگه هم تو این شهر تموم میشه!
٬هر كس و در هر كجا كه هستيم، وجدان كار را در كارى كه به گردن گرفتيم و تعهد كرديم، رعايت كنيم.٬ مقام معظم رهبری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار