کد خبر: ۴۲۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷ 15 May 2017
به گزارش تابناک یزد،سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه از رشد 20درصدی مسافر وگردشگران داخلی وخارجی به شهرستان ابرکوه در دولت روحانی خبرداد وگفت : درزمان دولت یازدهم نگاه ویژه ای به حوزه گردشگری شد.
عباس قدیریان اظهارکرد: در زمان فعالیت دولت روحانی بیش از یک میلیون مسافر وگردشگر داخلی وخارجی برای بازدید از اماکن تاریخی به شهرستان ابرکوه سفرکردند واین میزان نسبت به قبل از دولت یازدهم 20درصد رشد داشته است .
وی بابیان اینکه شهرستان ابرکوه یکی از 14شهر نمونه گردشگری کشور است و به عنوان یکی از شهرهای مهم استان یزد از ویژگی های قابل توجهی برای گردشگری برخوردار است ادامه داد: طی سه و چهار ساله گذشته روند مسافران وگردشگران سیر صعودی به شهرستان ابرکوه داشته اند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه بابیان اینکه بیشترین بازدید مسافران خارجی از سرو 4500ساله ، خانه آقازاده ، مسجد جامع ، بافت تاریخی و گنبد عالی بوده است خاطرنشان کرد: دراین مدت بیش از سه هزارگردشگر خارجی در قالب تور و آژانس های مسافرتی به ابرکوه سفر کرده است .
این مسئول افزود: بر غم مشکلات اقتصادی بیش از 70 بنای تاریخی در قالب پروژه های مشارکتی،پیمانی و امانی با 20 میلیارد و 400 میلیون ریال بودجه مرمت شده است.
وی بااشاره به توجه ویژه ای که به صنعت ، توسعه و زیرساخت های گردشگری که در 4 سال گذشته دراین شهرستان شده است افزود: مجوز تعداد 15 مورد درخواست بوم گردی و خانه مسافر با گنجایش 50 تخت صادر شده است.
سرپرست میراث فرهنگی ابرکوه خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری امروزه به عنوان یکی از مهمترین فعالیت های اقتصادی از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است و یکی از منابع عمده درآمدزایی و اشتغال به شمار می رود.
این مسوول ، ثبت بافت تاریخی ابرکوه توسط سازمان میراث فرهنگی کشور در تاریخ 1/4/95 به شماره 31526 در فهرست آثار ملی کشور بعنوان بافت شاخص تاریخی وهمچنین ثبت چهار اثر ناملموس بی نظیر شامل موسیقی مراسم محرم ، زنجیر زنی ، جوش دور و شده برداری و تحویل مجموعه پردیسان به بخش خصوصی ، راه اندازی پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی عمده فعالیتهای 4 سال گذشته بیان کرد.
منزلگاه امام رضا(ع) ، بیوت قدیمی ، قلعه های تاریخی ، مسجد جامع ، خانه آقازاده ، کوه گنبد عالی و درخت سرو 4هزارو 500ساله ابرکوه از مهم ترین جاذبه های تاریخی وطبیعی دیدنی ابرکوه می باشند.
شهرستان ابرکوه یکی از14 شهر نمونه گردشگری کشور است ودارای 400اثر تاریخی وطبیعی است که 128 اثر تاریخی و طبیعی آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار