کارگران پیمانکاری شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان داراب، از اجرا نشدن مواد حمایتی قانون کار در مورد 40 کارگر پیمانی این واحد خبر می‌دهند.
کد خبر: ۴۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 02 June 2015

تابناک فارس:کارگرانمدعی‌اند علاوه بر تعویق دو ماه حقوق در ماه های فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری،کارفرما در موضوع عقد قرارداد، پرداخت حق اضافه‌کاری‌ ،حق بن، مرخصی وقانون کار رارعایت نمی‌کند.

کارگران می‌گویند پیمانکاران آبفارداراب که هر چند ماه یکبار به صورت سوری تغییر می کنند در بدو استخدام با کارگران هیچ قرار دادی امضا نمی کنند و پس از آن هنگام تسویه حساب قرار دادی را که یکسویه تنظیم شده برای امضا به کارگر تحویل می‌دهند.

بر اساس اظهارات کارگران، این پیمانکاران که هویت نامعلوم دارند در پایان هر سال حق عیدی کارگران را پرداخت نمی‌کنند و همچنین مبغی بابتاضافه کاری به کارگران پرداخت نمی‌شود.

یکی از کارگران در تشریح مشکلات صنفی خود و همکارانش به ایلنا توضیح داد:کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان داراب که تامین کننده آب آشامیدنی ساکنین بیش از 30 روستای محروم در سطح این شهرستانهستند هر ماهه حقوق خود را با تاخیر دریافت می‌کنند اما در دو ماه اخیر (فروردین و اردیبهشت) حقوقی دریافت نکرده اند.

این کارگر ادامه داد: حق بیمه کارگران نیز بصورت نامنظم به تامین اجتماعی پرداخت شده است و این موضوع مشکلاتی را در هنگام بازنشستگی آنان به وجود می‌آورد بطوری که اکنون در بین کارگران کسانی هستند که بعد از 30 سال کار مداوم هوز امکان بازنشسته شدن ندارند.

این کارگر افزود: میانگین سوابق کاری کارگران آب و فاضلاب روستایی داراب بین 10 تا 20 سال است که بدون داشتن قرار داد کار روزی 12 ساعت کار می کنند.

وی در خصوص وضعیت مرخصی کارگرانتوضیح داد: کارگران این مجموعه حق رفتن به مرخصی را ندارند و اگر کارگری قصد مرخصی رفتن داشته باشد باید به هزینه خودش یک نیروی کار جایگزین کند.

به گفته این منبع خبری، کارگران شاغل در آبفار شهرستان داراب فاقد سرویس‌های ایاب و ذهاب هستند و حتی برایانجام امور کاریچونتعمیرات لوله و کنتور خوانیباید از وسایل نقلیه عمومی یا شخصی استفادهکنند.

ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار