شهروندان جهرمي امسال بدون آب و برق به استقبال ماه مبارك رمضان رفتند و برخي از جهرمي‌ها چهار روز اول اين ماه را با پيوست بي‌آبي و بي‌برقي گذراندند تا خاطره‌اي دشوار از ماه ميهماني خدا در دفتر خاطراتشان ثبت كنند.
کد خبر: ۴۳۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 31 May 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا ، طي روزهاي گذشته شهروندان روزه‌دار برخي از نقاط جهرم، روزهاي سختي را در نبود برق و آب سپري كردند؛ روزهايي گرم و طولاني، روزهايي كه قبل از رمضان آغاز شده و همچنان كج دار و مريز ادامه دارد.

به نظر می‌رسید با پشت سر گذاشتن سالی پربارش، سرریز شدن بندهای ذخیره‌ی آب و جوشش چشمه‌های آبی که سال‌ها به دلیل خشکسالی به فراموشی سپرده شده بودند، مشکل بی‌آبی و کم‌آبی در شهرستان جهرم تا حدودی حل شده باشد؛ اما این مشکل امسال هم چون سال‌های خشکسالی و شاید بیشتر، مردم را آزار می‌دهد .

این روزها شهروندان جهرمی در حالی روزهای گرم و طولانی ماه رمضان را سپری می‌کنند که آب در برخی مناطق شهر حکم کیمیا یافته و مردم ساکن مناطقی چون ولی‌عصر، هجرت، خیابان حر، هواشناسی، پشت پادگان شهید دستغیب، خیابان شهدا، بلوار رهبری، امام حسین و... را با مشکلات بی‌شماری مواجه کرده است .

شرایط در دیگر مناطق جهرم نیز بهتر از این نبوده و مردم روزه‌دار به علت فشار کم آب، حتی برای شست‌و‌شو و نظافت هم با مشكلاتي مواجه شده‌اند؛  قطعی آب در مناطق مختلف شهر جهرم بدون اطلاع‌رسانی قبلی به شهروندان، موضوعی است که همواره با انتقاداتی همراه بوده و هست.

یکی از شهروندان جهرمي در گفت و گو با ايسنا، ضمن گلایه‌مندی از وضعیت موجود در این شهر، گفت: چهار روز است که آب منطقه‌ی شهرک دستغیب قطع شده است و اداره‌ی​ آب و فاضلاب هم ‌جوابگوی مردم نیست .

شهروند دیگری نیز در تماس با ایسنا ضمن انتقاد از وضعيت آب و برق جهرم در اين روزها، گفت: از پنجشنبه‌ی گذشته، آب منطقه‌ی فلکه‌ی جهاد قطعی یا افت فشار داشت. سه روز است از آب مخزن استفاده می‌کنیم و کار ما این شده از ساعت ۲ یا ۳ نیمه‌شب، مخزن آب را به سختی برای فردا پر کنیم .

شهروند دیگری از فرهنگشهر با بیان اینکه ۶ روز است که بدون آب داریم زندگی می‌کنیم، تصریح کرد: قبلاً روزها افت فشار آب بود، اما چند روز اخیر از وقت سحر، حدود ساعت ۴، آب قطع می‌شود .

وی با بیان اینکه مسئولان لطفاً​ فوری پیگیر این موضوع باشند، خاطر نشان کرد: حتی آب برای شست‌وشوی دست و صورت و گرفتن وضو و سرویس بهداشتی نیز نداریم و نماز را در مساجد می‌خوانیم و افطاری خود را از بیرون می‌خریم. از مسئولان می‌خواهیم این معضل را هرچه سریع‌تر پیگیری کنند .

یک شهروند نیز با بیان این موضوع که افت فشار آب و قطع برق منجر به سه بار سوختن پمپ کولر شده، به کمبود آب و خاموشی اعتراض کرد.

شهروند دیگری نیز با اشاره به گرمای ماه رمضان و‌ عطش روزه گفت: کم‌آبی تحمل گرمای تابستان را سخت‌تر کرده است. به خاطر افت فشار آب نه می‌توانیم حمام برویم، نه کولر روشن کنیم و در این گرما با دهان روزه نشسته‌ایم .

قطعی‌های مکرر آب و برق در طول شبانه‌روز و تقاضای مردم برای انعکاس آن، باعث شد ایسنا این مسئله را پیگیری كند؛ به گفته برخي از آگاهان در روزهاي گذشته به دليل قطعي برق پمپ آب در برخي نقاط شهر دچار مشكل شده است.

به گزارش ايسنا، روز هفتم خرداد ماه نيز حدود ۲ساعت برق برخی مناطق جهرم قطع شد. بعضی از همشهریان از قطعی بیش از چهار ساعته برق در دو نوبت نیز گزارش داده‌اند، اين درحالي است كه با وجود گرمای شديد، زندگی براي روزه‌داران در جهرم بسيار دشوار شده است.

شامگاه هشتم خرداد نيز شهروندان در برخی از نقاط غرب جهرم افطار خود را در خاموشی باز و نماز جماعت را نیز در خاموشی مطلق برق در برخي مساجد جهرم، اقامه كردند.

اين در حالي است كه با توجه به بهره‌برداري از سد سلمان فارسی انتظار می‌رفت معضل بی‌آبی شهرستان هرچه سریع‌تر حل و منتج به نتیجه‌ی مطلوب شود؛ اما متأسفانه این مهم تاکنون به وقوع نپیوسته است .

واحد اتفاقات آبفاي جهرم در پاسخ به تماس خبرنگار ايسنا علت قطعي و افت فشار آب در مناطق غربی اين شهر را سوختن پمپ آب، مشکل برق چاه و مخزن آب شرب تپه‌ی شهدا بعد از بیمارستان پیمانیه عنوان و اعلام كرد كه موضوع در حال پيگيري است.

اگرچه سوختن پمپ آب نمي‌تواند پاسخ مناسبي به شهروندان روزه‌دار براي تحمل سه روز بي‌آبي و كم‌آبي باشد.

مدیر توزیع برق شهرستان جهرم در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه ۲۶ خط انتقال برق از سه ایستگاه در شهر جهرم وظیفه‌ی​ توزیع برق را انجام می‌دهد، افزود: متأسفانه در روز گذشته، ۲ خط انتقال برق دچار اتصالی و حادثه‌ی ناگهانی شده بود که با پیگیری عوامل شرکت توزیع برق در حداقل زمان ممکن، تمام خطوط بازبینی و رفع اشکال و برق چاه‌های تأمین آب شرب نیز ساعت ۱۶ دیروز(هفتم خرداد) به صورت کامل وصل شد و مشکل تأمین برق وجود ندارد .

محمد صنيعي گفت: در تابستان امسال با پیش‌بینی‌های انجام‌شده و صرفه‌جویی شهروندان تلاش می‌کنیم با قطعی برق مواجه نشویم .

به گزارش ايسنا، شهروندان ساكن در مناطق بي‌آب و كم آب جهرم ظهر روز 8 خرداد با حضور در فرمانداري نسبت به اين موضوع انتقاد كردند.

فرماندار ویژه‌ی جهرم درباره‌ی معضل آب چند روز اخیر گفته است: چاه‌های آب شرب در مناطقی که با مشکل افت فشار و قطعی آب مواجه هستند، حفر شده است و منتظر تأمین اعتبار جهت تجهیز و برق‌رسانی هستیم .

وی افزود: دیروز با سفر به شیراز با مدیران کل آبفا شهری و روستای جلسه داشتم و با جدیت خواستار رفع مشکلات بوده‌ام .

فرماندار ویژه‌ی جهرم  همچنین خاطر نشان کرد: به رئیس امور منابع آب شهرستان جهرم دستور می‌دهم بدون هیچ کوتاهی با حفر چاه‌های غیرمجاز مقابله کند و پرکردن چاه‌های غیرمجاز را در سطح شهرستان در اولویت کاری خود قرار دهد .

پژوهش، مدیر آبفای​ جهرم نیز گفته بود: نقص فنی، عامل اصلی کمبود آب اخیر و مشکلات ایجاد شده بوده است. وی افزود: مناطق هجرت ولی‌عصر،  هواشناسی و پشت پادگان شهید دستغیب دچار افت شدید و قطعی آب شده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: در حال رفع نقص فنی شبکه بودیم که متاسفانه مشکل دومی هم به وجود آمد که کار را سخت‌تر کرد .

پژوهش خاطرنشان کرد: ۳شبانه‌روز است پرسنل آبفای​ جهرم تا ساعت ۲و ۳بامداد در حال تلاشند تا مشکل آب حل شود .

مدیر آبفای جهرم همچنین بیان داشت: ما تمام توان خود را گذاشته‌ایم تا آب را با هر دشواری به منازل برسانیم و پمپ قوی نیز خریده‌ایم تا مخزن و شبکه، آب‌دار شود .

پژوهش در حالي ابراز اميدواري كرد كه تا شامگاه هشتم خرداد مشكل بي‌آبي و كم آبي جهرم را حل كند اما تا زمان انتشار خبر، قطع برق و آب به شكل موردي در مناطق مختلف جهرم ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار