امام جمعه شهرستان شوط :
امام جمعه شهرستان شوط گفت: یکی از مهم‌ترین اصول حضرت امام بها دادن به نسل جوان بود.
کد خبر: ۴۳۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 05 June 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

حجت الاسلام سید محمد هاشمی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اصول حضرت امام بها دادن به نسل جوان بود، همچنین مهم‌ترین عامل ماندگاری پانزده خرداد حضور مردم به ویژه نسل جوان در صحنه‌ انقلاب، دفاع از ولایت و رهبری و بصیرت بود، در جنگ تحمیلی همین عوامل باعث پیروزی ملت ایران در مقابل جبهه‌ی استکبار شد، در 29 اردیبهشت ماه همان عوامل باعث شد تا ملت شریف ایران به پیام مقام معظم رهبری لبیک گفته و در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کرده و یک حماسه‌ بزرگی برای بار دیگر در تاریخ ایران اسلامی بیافرینند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه کردن به اصول مکتب حضرت امام (ره)، تصریح کرد: همان طور که امروز می‌بینیم طبق اعتراف و اذعان دوست و دشمن، تداوم عزت و اقتدار کشور و جامعه انقلابی در گرو پافشاری بر اصول مکتب حضرت امام است، البته این اصول در سیره، روش و منش مقام معظم رهبری تجلی می‌کند.

امام جمعه شهرستان شوط درخصوص بنیادی‌ترین اصول مکتب امام خمینی چنین بیان کرد: از بنیادی ترین اصول مکتب امام (ره) می‌توان به اصل التزام به اسلام ناب محمدی (ص) و تعهد عملی به آموزه‏‌های دینی اشاره کرد، همچنین می‌توان مهم‌ترین این اصول را ایستادگی در برابر قدرت‌های استکباری مخصوصا شیطان بزرگ آمریکا دانست.

وی در ادامه بر لزوم اعتقاد به ولی فقیه برای رسیدن به جامعه‌ آزاد و دور از دیکتاتور در بین این اصول اشاره کرد و گفت: اعتقاد و التزام عملی به ولی فقیه در جهت رسیدن به جامعه‏‌ای آزاد، ‏دور از دیکتاتور و استبداد یکی دیگر از اصول حضرت امام (ره ) است.

هاشمی در خصوص اعتقاد حضرت امام (ره) به  نقش پررنگ وحدت ملی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: حضرت امام (ره) معتقد بودند که انقلاب اسلامی ایران در سایه‌ وحدت ملی و اسلامی پیروز شده و برای تداوم انقلاب نیز باید از هرگونه اختلاف پرهیز شود.
وی در ادامه توجه به جوانان را یکی دیگر از اصول مهم امام شمرده و افزود: توجه به جوانان به‏ عنوان سرمایه‌‏های نظام، جامعه و انقلاب از جمله‌ مهم‌ترین اصول حضرت امام (ره) بود، ایشان جوانان را باور داشت و  به خاطر اعتقادی که به جوانان داشت، انقلاب پیروز شد و تداوم یافت.

منبع/فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار