کد خبر: ۴۳۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ 07 June 2017
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سوال ملی نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن از محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با علت بی توجهی به وضعیت رفاهی، معیشتی  و شغلی کارکنان شرکت مخابرات ایران که به بخش خصوصی واگذار شده در دستور کار قرار گرفت و مطرح شد.

پس از طرح جزییات سوال از سوی نماینده سوال کننده و ارائه توضیحات وزیر، به دلیل قانع نشدن قاضی پور سوال به رای گذاشته شد که نمایندگان با ۱۱۰ رای موافق، ۷۷ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در صحن ضمن وارد ندانستن سوال، توضیحات وزیر را قانع کننده تشخیص دادند.

قاضی پور در طرح سوال خود از وزیر ارتباطات با اشاره به نابسامانی شرکت مخابرات ایران پس از خصوصی‌سازی اظهار داشت: وقتی از خصوصی سازی حرف می زنیم، باید از اخراج کارگران و عدم پرداخت مطالبات آنها و عدم تبعیت کارفرمایان از قوانین جاری کشور یاد کنیم.

وی افزود: خصوصی سازی بلای جان کارگران کشور شده در حالی رهبر انقلاب بارها از امنیت شغلی کارگران سخن گفته و تاکید کرده اند.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به وجود مشکلاتی همچون دریافت چک و سفته و گرفتن تعهد از کارگران پیش از آغاز کار مبنی بر اینکه تمام حقوق خود را دریافت کرده اند، اظهار داشت: علاوه بر مشکلات بسیار زیاد بازنشستگان شرکت مخابرات، مفاد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نیز در این شرکت به طور کامل اجرا نمی شود.

قاضی پور ادامه داد: عدم ارتقای شغلی، عدم احتساب مدارک تحصیلی کارکنان، عدم پرداخت فوق العاده تعطیل کاری و برخی انتصابات خارج از شایسته سالاری باعث نارضایتی کارکنان شرکت مخابرات ایران و تجمع های چند باره آنها در مقابل مجلس شده است.

وی خطاب به وزیر ارتباطات و با انتقاد از عدم امضای طرح طبقه بندی مشاغل توسط وی گفت: چرا هیچ گونه نظارت و اقدامی برای رفع مشکلات کارکنان مخابرات صورت نگرفته و این کارگران از مزایایی که قبلا داشته اند محروم شده اند!؟

واعظی: به هیچ کدام از کارکنان زیر مجموعه وزارت ارتباطات بدهی نداریم

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال نماینده مردم ارومیه، با اشاره به واگذاری شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی در تاریخ ۱۸ آبان ماه ۱۳۸۸ بر اساس سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد سهامداران این شرکت از بخش خصوصی هستند و دولت فقط ۲۰ درصد هیات مدیره را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه مسئولیت مسائل پرسنلی این کارکنان به عهده وزارت ارتباطات نیست، ادامه داد: به دلیل چابک سازی بدنه و اینکه دولت گسترش نیابد برخی فعالیت ها را برون سپاری می کنیم اما بعد از یک الی دو سال کارکنان این شرکت ها علاقه مند می شوند که استخدام دولت شوند ما نه چنین اجازه ای داریم و نه سیاست دولت این است.

واعظی با رد تجمع های صورت گرفته از سوی کارکنان مخابرات در مقابل مجلس گفت: در وزارت ارتباطات از شرکت های زیرمجموعه به هیچ کدام از کارکنان آنها بدهی نداریم و تمام حقوق آنها بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل در دست پرداخت است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در زمینه طبقه بندی مشاغل نیز با وزارت کار هماهنگ کرده ایم و کارگروهی تشکیل شده که در حال انجام کار است و امیدواریم هر چه زودتر این اقدام صورت گیرد.

وی در رابطه با عدم ارتقای شغلی و افزایش حقوق کارکنان مخابرات نیز گفت: در رابطه با افزایش سالانه حقوق و مزایا مطابق مصوبات شورای عالی کار اقدام می شود.

واعظی درباره عدم رسیدگی به کارکنان شاهد و ایثارگر مخابرات نیز اظهار داشت: حدود ۱۰ هزار نفر از کارکنان شرکت مخابرات از ایثارگران عزیز هستند که مطابق ضوابط قانون کار با آنها مدارا می شود و در چند سال اخیر نیز شرکت مخابرات ایران حدود ۸۰۰ نفر از فرزندان این خانواده ها را استخدام کرده است.

در نهایت مجلس از توضیحات واعظی قانع شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی توضیحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وضعیت رفاهی و معیشتی کارکنان شرکت مخابرات ایران را قانع‌کننده تشخیص دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار