رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل:
رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در شرایط کنونی ۱۰ نوع از محصولات تولیدی در بخش کشاورزی این استان دارای رتبه های کشوری است.
کد خبر: ۴۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹ 06 June 2015
به گزارش مهر، عدیل سروی در دیدار با مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور افزود: هم اکنون ۵۸ نوع محصول در استان تولید می شود که از این میزان ۱۰ نوع محصول رتبه های زیر ۱۰ کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک سوم عسل کشور توسط زنبور داران این استان بنام «عسل سبلان» که شهرت جهانی دارد، تولید می شود، ادامه داد: در تولید سیب زمینی و عدس نیز اردبیل به ترتیب رتبه های دوم و اول کشور را داراست، ضمن اینکه در کلزا رتبه دوم را در اختیار دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان در بیان دلایل این موفقیت، فعالیت گسترده بخش های تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی و استفاده از آخرین یافته های تحقیقاتی و دانش و فنون کشاورزی را در تحقق این مهم موثر دانست.

وی با تاکید بر افزایش تولیدات کشاورزی این استان در سالهای آینده تصریح کرد: پیش بینی می شود طی برنامه ششم توسعه بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن به تولیدات کشاورزی استان افزوده شود.

سروی با اشاره به تبدیل ۶۲ هزار هکتار از اراضی دیم به آبی با ایجاد شبکه های مدرن آبیاری متذکر شد: دراین راستا با برنامه ریزی های بلند مدت میزان تولیدات فعلی استان در زمینه های زراعی، باغی و دامی از سه میلیون و ۸۵۰ هزار تن به پنج میلیون و ۲۵۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

وی ارزش ریالی فعلی محصولات کشاورزی استان را بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال برآورد کرد و بیان داشت: ۲۸ درصد تولید ناخالص استان در این بخش بوده ضمن اینکه در حدود ۳۶ درصد اشتغال بهره برداران در بخش کشاورزی متمرکز است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار