معاون وزیر جهادکشاورزی در امور زراعت گفت: استان اردبیل هم اکنون مقام دوم کشت کلزای کشور را به خود اختصاص داده است و امسال پیش بینی می شود مقام نخست تولید کلزا بدست آورد.
کد خبر: ۴۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵ 07 June 2015

به گزارش ایرنا، عباس کشاورز در بازدید ازمزارع دشت اردبیل افزود: سیاست دولت تدبیر و امید توسعه کشت گیاهان روغنی می باشد و به خاطر همین ورود ارقام پیشرفته گیاهان روغنی از کشورهای اروپائی استرالیا و کانادا آزاد شده است.

وی افزود : کشت کلزا ضمن کمک به حاصلخیزی خاک نیاز کشور را به روغن گیاهی برطرف می کند ضمن اینکه در زمین هایی که کلزا کشت شده تولید محصول در کشت بعدی به میزان 15 الی 25 افزایش عملکرد نشان داده است .

معاون وزیر کشاورزی افزود: در حال حاضر کمتر از شش درصد نیاز روغن کشور از کلزا تولید می شود و پیش بینی می کنیم در 10 سال آینده سطح زیر کشت کلزا را در کشور به 950 هزار هکتار برسانیم که حدود 60 الی 65 درصد روغن مورد نیاز کشور را تامین کند.

به گفته وی ، عمده کشت این محصول در تناوب با غلات است و بخشی ازآن هم در تناوب با برنج در نواحی ساحلی شمال کشور است که بعد از برداشت برنج این محصول کشت می شود .

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان کشاورزی اردبیل ، وی افزود : کلزا رقیب هیچ محصولی نبوده و زراعت آن به دیگر محصولات هیچ گونه خسارتی وارد نمی کند و بر این اساس کشاورزان می توانند بدون هیچ گونه نگرانی در اراضی آیش کشت کلزا را گسترش دهند تا از این طریق ضمن افزایش تولید روغن ، حاصلخیزی خاک و کاهش وابستگی به واردات روغن کمک کرده باشند.

این گزارش حاکیست که مهندس عباس کشاورز دربازدید از ایستگاه تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی آراللوی اردبیل گفت : پیش بینی می شود 600 هزار تن گندم از کشاورزان استان اردبیل خریداری شود که نزدیک به سه برابر سال گذشته است.

وی افزود: امسال گندم در استان اردبیل وضعیت بسیار استثنائی دارد که بسیار خبر امید بخش برای استان و مسئولان است و کشاورزی را شامل ظرفیت های بسیاری دانست که انسان با تلاشهای خود می تواند به آن برسد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار