مدیر کل امور عشایری استان اردبیل گفت: تا ۲۰ خرداد ماه سال جاری ۱۳ هزار خانوار عشایری در ییلاقات این استان ساکن می شوند.
کد خبر: ۴۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 07 June 2015
به گزارش مهر، قادر هنرمند در حاشیه هماهنگی برنامه های کوچ عشایر در جمع خبرنگاران گفت: کوچ عشایر شاهسون از ۱۰ خرداد ماه آغاز شده و تا ۲۰ خرداد ماه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: عشایر شاهسون از منطقه مغان و خلخال به ییلاقات سبلان، باغرو و بزقوش کوچ کرده و از ۴۳ تا ۲۸۰ کیلومتر مسافت را طی می کنند.

مدیر کل امور عشایری استان با بیان اینکه ایل شاهسون دومین ایل بزرگ کشور است، جمعیت عشایر را ۱۳ هزار خانوار شامل ۶۶ هزار نفر برشمرد.

هنرمند با اشاره به اینکه عشایر اردبیل ۱.۵ میلیون واحد دامی دارند، تصریح کرد: ۳۰ درصد از تولیدات پشم، گوشت، شیر و پنیر استان از طریق عشایر تامین می شود.

وی رقم تولیدات عشایر را سالانه ۲۳۰ میلیارد تومان دانست و افزود: با توجه به سهم قابل توجه در تولید، عشایر از ارکان اقتصاد استان اردبیل هستند.

مدیر کل امور عشایری استان در خصوص امکانات پیش بینی شده برای کوچ عشایر گفت: نیازمندی های عشایر در مسیر کوچ تامین شده و تا به امروز کوچ عشایر به شکل مطلوبی انجام شده است.

وی افزود: تا آخرین روز کوچ نهادهای متولی امکانات مورد نیاز عشایر از جمله ایمنی راه ها، تامین آب و امکانات بهداشتی و درمانی را تامین می کنند تا کوچ عشایر بدون دغدغه انجام شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار