معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان فارس از احداث و راه‌اندازی پرورشگاه موقوفه محرر در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۴۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 07 June 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس: الیاس رضایی اظهار داشت: مرحوم لطف‌الله محرر املاکی را در شهرستان‌های شیراز و مرودشت وقف بر نگهداری ایتام در محل پرورشگاه خود، واقع در خیابان مشیر کرده است.

وی با اشاره به اینکه این موقوفه در گذشته با نگهداری ایتام در این پرورشگاه به نیت خود عمل کرده است، خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر ساختمان این پرورشگاه به دلیل مخروبه شدن، تعطیل و اجرای نیت واقف متوقف مانده است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان فارس تصریح کرد: با بررسی های انجام شده معاونت بهره‌وری اقتصادی اوقاف استان فارس هم اکنون به صورت جدی از طریق شهرداری پیگیر اخذ پروانه ساختمان موقوفه و شروع عملیات عمرانی آن است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به اینکه مرحوم محرر در وقف‌نامه خود شرایط بسیار دقیقی برای نگهداری ایتام لحاظ کرده است، بیان کرد: وی در بخش‌هایی از وقف‌نامه متذکر شده است که مسئول پرورشگاه نسبت به تحصیلات ایتام باید حساس بوده و آنها را با شرایط خاص به مدرسه بفرستد.

رضایی افزود: همچنین این ایتام جهت آموختن حرفه‌ای به بازار فرستاده شوند تا در آینده که قصد ترک این پرورشگاه را دارند از عهده امرار معاش خود برآیند.

وی با اشاره به اینکه واقف در وقف نامه خود بیان کرده است که تعداد ایتام در این پرورشگاه کمتر از 20 نفر نباشد تشریح کرد: زمین این پرورشگاه با بیش از 1500 مترمربع در یکی از نقاط خوب شهر شیراز واقع شده است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس افزود: این پرورشگاه در چند طبقه شامل خوابگاه، کلاس‌های آموزشی و ورزشی، آشپزخانه، سالن غذاخوری، سالن اجتماعات و دیگر تأسیسات مورد نیاز ساخته می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار