کد خبر: ۴۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳ 20 January 2015

نام استان فارس برای هر ایرانی یادآور تاریخ،تمدن،فرهنگ و ادب است.

تاریخ و تمدن عجین شده با قوم پارس و حکومت های هخامنشی و ساسانی؛ و فرهنگ و ادب مأنوس شده با حافظ و سعدی.

اما معلوم نیست این روزها استانمان را چه شدست که شاخص ترین ویژگیش بی اهمیت ترین شده و گوش هیچ کس هم بدهکار نیست.

انگار میراث فرهنگی قرار نیست در هیچ دولتی کوچکترین اولویتی داشته باشد.

انگار که در ادامه اولویت سد سازی دولت قبل حالا هتل سازی و طرح های توسعه اماکن در این دولت جایی برای فکر کردن به پاسارگاد،ارگ کریمخان و خانه های تاریخی ثبت شده نگذاشته است.

میراث فرهنگی که در دولت قبل به حیات خلوت دولت و سازمانی برای پست دادن به افراد مورد دار تبدیل شده بود در این دولت به سازمانی نفرین شده تبدیل شده که هیچکس در آن دوام نمی آورد.

هنوز تلخی خراب شدن خانه های تاریخی را زیر زبان داریم که هلاهل هتل آسمان بر دهانمان ریختند و اینکه صاحب هتل قصد توقف ساخت طبقات فوقانی هتل را که حریم ارگ کریمخان را نقض میکند ندارد.حال هتل آسمان با شمشیر آخته جلو دروازه جهانی ایستاده و اجازه ثبت جهانی ارگ مظلوم را نمیدهد.

ثبتی که اندر فواید اقتصادی،اجتماعی و فرهنگیش مثنوی هفتاد من می توان نوشت.

وکیل الرعایای مرحوم با آن اقتدار و کشورداری و مردم داری و . . . حالا در جدالی سخت حمید سجادیان(مالک هتل) را پیش رو دارد و در آستانه شکستی دردناک است.

البته مالک هتل هم از حق قانونی خود میگوید و حق هم دارد چرا که چندین سال پیش چندین و چند میلیون از جیب مبارک برای دریافت مجوز و مخلفات خرج نمودند.

مقصر ایشان نیستند.مقصر ارگان یا سازمانیست که مجوز به ایشان اعطا نموده اند.

و اما به میدان نبرد برمیگردیم وآنجا که سردار سپاه هتل آسمان(مالک هتل) برای وکیل الرعایا رجز میخواند و از مسؤولین ورسانه ها ناراضیست که چرا سرمایه گذار زنده را ول کرده اید (البته مسؤولین گرامی آنقدرها هم ول نکرده اند)و کریمخان مرده را چسبیده اید!!!

وا عجبا!!!

یکی نیست بگوید جناب سرمایه گذار زنده اگر مسافری به شیراز می آید و در هتل شما ساکن میشود نیامده که در هتل شما بخوابد و بعد از چند روز به ولایت باز گردد؛بلکه برای دیدن ارگ همان کریمخان مرحوم و امثالهم می آید.پس درآمد شما سرمایه گذار زنده کاملا مدیون همان مرده ایست که میفرمایید.

حال باید دید سرانجام این نبرد چه خواهد شد.

آیا کریمخان زند در مقابل هتل آسمان زانو میزند؟

به امید برچیده شدن دشواری ها (اگر خدا بخواهد)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار