بااختصاص 10 هکتار از فضای شهرک صنعتی به پرورش و تولید گیاهان دارویی، بزودی نخستین پایگاه تحقیقاتی و پژوهشی گیاهان دارویی در شهرک صنعتی میبد راه اندازی می شود.
کد خبر: ۴۴۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ 28 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ امام جمعه میبد در نشست توسعه گیاهان دارویی گفت: شهرستان میبد ظرفیت های  بالقوه خوبی درزمنیه تولید و پروش گیاهان داروی دارد وباید توسعه گیاهان دارویی یکی از محورهای رشد وتوسعه شهرستان قرار گیرد .

حجت الاسلام والمسلمین  اعرافی تشکیل کارگروه درجهت دستیابی به بانک اطلاعاتی،ایجاد رشته دانشگاهی در این بخش را ضروری دانست.

مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد میبد هم با اشاره به اختصاص 10 هکتار از فضای شهرک صنعتی به پرورش و تولید گیاهان دارویی از راه اندازی نخستین پایگاه تحقیقاتی و پژوهشی گیاهان دارویی دراین شهرک صنعت خبرداد.

محمدرضا ماندگاری حفظ منابع آبی و بهره وری بیشتر از گیاهان دارویی ،تغییر الگوی کشت درمنطقه ،ایجاد اشتغال و فواید کشت برخی از گیاهان دارویی درشهرک صنعتی جهت جذب عناصر سنگین آلاینده ها و تولید گیاه نیل برای تامین رنگ گیاهی برای زیلو بعنوان فرش سلامت را از اهداف طرح توسعه گیاهان دارویی در شهرک صنعتی و شهرستان میبد برشمرد.

ماندگاری با اشاره به گیاهان داروی درسلامت و اقتصاد مردم گفت: گیاهان دارویی به عنوان حرکت جدید در منطقه می تواند یکی از اولویت های نخست شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال زمینه های مناسبی در اشتغال و اقتصاد خانواده ها فراهم کند.
 
خبرگزاری صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار