داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم اعتقاد دارد كه آن طور كه باید و شاید از ظرفیت قرآنیان خود استفاده نكردیم و این یكی از اشكالات اصلی سیستم قرآنی ماست.
کد خبر: ۴۵۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 01 July 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا:امیر آقایی، داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم در حاشیه سفر به شیراز در پاسخ به اینكه چقدر از ظرفیت قرآنیان در كشور استفاده می‌شود، گفت: متأسفانه ما در این زمینه بسیار ضعیف بودیم و واقعیت این است آن طور كه باید و شاید از ظرفیت قرآنیان خود استفاده نكردیم و این یكی از اشكالات اصلی سیستم قرآنی ماست البته یكسری اتفاقات افتاده است اما متأسفانه آن نهادها و جاهایی كه باید آن‌ها را اجرا كنند مقداری زیربار نمی‌روند.

وی افزود: به عنوان مثال درباره استخدام حفاظ قرآن یا كسانی كه در زمینه قرائت قرآن كار كرده و رتبه‌ای دارند، در استخدام‌های دولتی امتیازاتی برای این افراد قائل شده است كه اگر دو نفر امتیاز مساوی آوردند، آن كسی كه حافظ و یا قاری قرآن است اولویت دارد اما این مقدارش بسیار كم است.

آقایی با یادآوری اینكه اكنون وضعیت استخدامی كل كشور مقداری خراب است و قضیه ایجاد اشتغال یكی از دغدغه‌های دولت است، گفت: اما ما می‌توانیم از قرآنیان خود در آموزش و پرورش و یا قسمت‌های فرهنگی وزارتخانه‌های مختلف استفاده كنیم.

بسته شدن درب آموزش و پرورش به روی قرآنیان یك ضعف است

این حافظ كل قرآن كریم در ادامه در پاسخ به اینكه طبق اظهارات معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درب آموزش و پرورش برای استخدام به روی قرآنیان بسته شده و جذب در این وزارتخانه تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد، گفت: این مسئله یك ضعف است كه باید برطرف شود و در هر صورت به نظر می‌رسد قوانینی كه در یك وزارتخانه تدوین می‌شود اینگونه نیست كه وحی منزل باشند، بلكه قابل اصلاح هستند و باید هر از گاهی به این قوانین مراجعه كرده و اشكالات آن‌ها را برطرف كرد.

اهمیت استفاده از ظرفیت قرآنیان در بخش‌های فرهنگی ادارات

وی ادامه داد: یكی از اشكالات همین نكته است و علاوه بر آن به جز آموزش و پرورش در بسیاری از وزارتخانه‌ها قسمت‌های فرهنگی داریم كه در این قسمت‌ها اولویت با كسانی است كه خودشان قرآنی و فرهنگی هستند.

آقایی با بیان اینكه بسیاری از دستگاه‌ها كارهای قرآنی انجام می‌دهند، گفت: نهادهایی نظیر سپاه، ارتش، بنیاد شهید، دانشگاه‌ها و غیره به‌صورت پراكنده فعالیت‌های قرآنی مختلفی اعم از مسابقات و كلاس‌های آموزشی برگزار می‌كنند و چه كسی بهتر از قرآنیان می‌توانند این شغل‌ها را به دست بگیرند آن هم با توجه به تجربیاتی كه دارند، مسلماً موفق‌تر خواهند بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار