مدیر جهاد کشاورزی لارستان خواستار تأمین اعتبار برای اتمام سدهای شرفویه، باغ و زاهد محمود در این شهرستان شد.
کد خبر: ۴۵۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ 01 July 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: فرزاد قاسمی مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: در حال حاضر دو طرح بزرگ سدسازی در دست اقدام جهاد کشاورزی لارستان قرار دارد.


قاسمی به بیان اینکه اعتبار سدباغ با پیگیری فرمانداری لارستان تأمین و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: سد روستای شرفویه به دلیل نیمه‌کاره بودن باعث خطرهای فراوانی در زمان بارندگی برای این روستا شده است و با پیگیری‌های صورت گرفته تا پایان امسال در بحث عملیات خاکی این قسمت به پایان خواهد رسید.


وی با تاکید بر جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، ادامه داد: با حفظ جمعیت در روستاها، از افزایش بار ارائه خدمات به ادارات جلوگیری می‌شود.


قاسمی با شاخص خواندن لارستان در زمینهٔ تسطیح اراضی کشاورزی برای جلوگیری از هدر رفت آب، بیان کرد: یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی لارستان حرکت به سمت کاشت گیاهان دارویی با آب دیم‌ به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف آب است که یکی از اقدامات حمایتی این نهاد، فراهم‌سازی بازار مصرف برای برخی گیاهان دارویی بوده است.


وی با اشاره به بهره‌گیری از آب‌های غیرشرب و غیرقابل استفاده در کشاورزی برای توسعه صنعت آبزی‌پروری با همکاری دامپزشکی لارستان، اظهار داشت: برای تنظیم بازار مصرف گوشت مرغ، اقدامات مناسبی برای جلوگیری از فشار به مصرف‌کننده و تولیدکننده صورت گرفته است.


معاون جهاد کشاورزی لارستان بابیان اینکه یک مسئله بسیار جدی در شهرستان لارستان وجود آفت "سرخرطومی" در یکی از روستاهای بخش اوز بوده است، تصریح کرد: با اطلاع از این موضوع، گروه‌های کارشناسی برای مبارزه با این نوع آفت وارد عمل شده و خانه‌به‌خانه اقدام شد که باوجود تحمیل هزینه روزانه 500 هزار تومان، به جهت به خطر انداختن امنیت غذایی موضوع همچنان در حال پیگیری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار