معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: چهار مرکز تخصصی آموزش صنایع دستی در استان به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۴۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 09 June 2015

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از افتتاح چهار مرکز تخصصی آموزش صنایع دستی در استان خبر داد.

"علیرضا قاسمی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، با اعلام این خبر، اظهار کرد: همزمان با هفته صنایع دستی و به منظور ترویج و توسعه صنایع دستی 4 مرکز تخصصی آموزش صنایع دستی در شهرستان‌های ملایر، تویسرکان، فامنین و کبودراهنگ افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه تأسیس خانه صنایع دستی در استان به منطور ترویج و توسعه صنایع دستی بود، گفت: در خانه صنایع دستی استان همدان که سال گذشته افتتاح شد، در 10 رشته با پذیرش هنرجوهای محدود اقدام به آموزش این رشته‌ها کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: آموزش صنایع دستی در دو بخش به صورت رایگان و یا همراه با دریافت هزینه انجام می‌گیرد.

قاسمی با اشاره به آموزش صنایع دستی در بخش خصوصی افزود: با توجه به امر اشتغالزایی و درآمدزایی، بخش خصوصی اقدام به آموزش صنایع دستی در مناطق کمتر توسعه یافته کرده است.

وی با بیان اینکه مربی و معلم رشته‌های صنایع دستی از سمت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعیین می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین با همکاری آموزش و پرورش و طبق توافقات صورت گرفته در رشته‌های کار و دانش به افراد علاقمند در رشته‌های صنایع دستی آموزش داده می‌شود‌.

معاون صنایع دستی افزود: شرکت‌ها و مؤسسات آموزشی که دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ای هستند، می‌توانند به آموزش صنایع دستی پرداخته و از علاقمندان به این رشته‌ها ثبت نام کنند.

آموزش رایگان رشته منسوخ شده حلبی‌سازی در همدان

قاسمی با اشاره به رشته‌های منسوخ شده و در حال فراموشی صنایع دستی تاکید کرد: رشته‌هایی همچون حلبی‌سازی که در استان منسوخ شده است، به صورت رایگان آموزش داده می‌شود و با قرار دادن امکانات در احتیار علاقمندان به این رشته، سعی در زنده نگهداشتن این رشته‌ها داریم.

وی همچنین از آموزش تخصصی شاغلان در رشته‌های صنایع دستی خبر داد و گفت: شاغلان فعال در کارگاه‌های صنایع دستی همچون طراحی و ایمنی نیازمند گذراندن آموزش‌های لازم برای پیشرفت در کار و حرفه خود هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار