معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از معرفی ۸۳ طرح سرمایه گذاری فارس برای جذب منابع مالی خارجی در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 03 July 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران :یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: ۸۳ طرح بزرگ سرمایه گذاری این استان پس از شناسایی، برای تامین مالی از محل منابع خارجی، به سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران معرفی شد.


رحمانی افزود: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت امور اقتصادی و دارایی و سفر پارسال معاون این وزارتخانه و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی کشورمان و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی و تشکل‌های بخش خصوصی استان، این واحد‌ها که شرایط و آمادگی لازم برای جذب منابع مالی خارجی را داشتند شناسایی و معرفی شدند.


وی ادامه داد: طرح‌های معرفی شده در قالب طرح‌های اولویت دار و عادی و مرتبط با ۶ بخش کشاورزی، صنعت و معدن، بهداشت و درمان، گردشگری و آب و برق است که همه طرح‌ها دارای برنامه عملیاتی مورد نظر برای تامین نیاز مالی از منابع خارجی است.


رحمانی بیان کرد: بر اساس ابلاغیه سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران، ۵۵۵ میلیون دلار سهمیه برای جذب سرمایه گذاری خارجی برای استان فارس در سال ۹۶ در نظر گرفته شده که با جذب بخشی از منابع مالی طرح‌های سرمایه گذاری معرفی شده امکان جذب چندین برابری سهمیه ابلاغی وجود دارد.


وی اظهار داشت: از ۸۳ طرح معرفی شده، ۲۸ طرح مربوط به پروژه‌های سرمایه گذاری بخش آب و برق استان با یک هزار و ۹۱ میلیون دلار، ۱۵ طرح مربوط به بخش راه و شهرسازی با ۱۰ هزار و ۱۱۴ میلیون دلار و ۱۴ طرح مربوط به بخش گردشگری استان با یک هزار و ۶۴۱ میلیون دلار است.


رحمانی گفت: بخش صنعت و معدن استان نیز با ۱۱ طرح و با سهم ۱۴ درصدی از طرح‌های سرمایه گذاری، متقاضی ۲ هزار و ۶۳۷ میلیون دلار و بخش کشاورزی نیز با هشت طرح سرمایه گذاری متقاضی ۳۸۷ میلیون دلار از منابع خارجی است.


رحمانی گفت: کل مبلغ مورد نیاز و درخواست طرح‌های سرمایه گذاری استان از محل منابع خارجی ۱۸ هزار و ۲۱۹ میلیون دلار است که جلب و جذب این مبلغ می‌تواند تحول اساسی در اقتصاد و زیرساخت‌های مورد نیاز استان ایجاد کند.


وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران طرح‌های معرفی شده استان با اولویت به مراکز تامین مالی مورد اعتماد دولت جمهوری اسلامی و بانک‌های طرف قرارداد معرفی می‌شود تا با لحاظ قوانین موجود کشور نسبت به تامین مالی طرح‌ها اقدام شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس تصریح کرد: به دنبال شناسایی بیش از ۱۶۲ فرصت سرمایه گذاری استان در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات به ۲ زبان فارسی و انگلیسی با بیش از ۶۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، تهیه برنامه‌های عملیاتی آن‌ها برای تامین منابع مالی خارجی نیز در استان انجام شده که مسیر ساده تری را برای جذب سرمایه گذاری خارجی ایجاد کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار