کد خبر: ۴۵۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 05 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان یزد با اشاره به برگزاری کنگره ملی مرحوم آیت الله حاج شیخ غلامرضا یزدی اظهار داشت:شخصیت های بزرگ فرهنگی و دینی که در طول تاریخ مورد تکریم و احترام مردم بوده اندخود نیازی به بزرگداشت و نکوداشت ندارند،ولی جامعه ما نیاز دارد تا کسانیکه درطول تاریخ برای مردم الگو و گروه مرجع محسوب می شدندرا به نسل امروز معرفی نماید.

علی غیاثی ندوشن افزود:یکی از وظایف دستگاههای فرهنگی معرفی  و ویژگی های اخلاقی و شخصیتی این افراد برای نسل جوان جامعه است تا بتوانیم این نسل با گذشته خود پیوند برقرارکند.
وی ادامه داد:بزرگداشت شخصیت ها لزوما برای اشخاص نیست بلکه بزرگداشت فضائل اخلاقی،دینی و احیاء ارزشهای اجتماعی می باشد که در رفتار فردی و اجتماعی آنها متبلور بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین اعلام کرد:کمک سازمانها و نهادهایی همچون شورای شهر و شهرداری صرفا برای یک همایش و مراسم نیست بلکه مستند سازی خاطرات عموم مردم و بزرگانی است که با شخصیت هایی همچون؛مرحوم حاج شیخ غلامرضا یزدی ارتباط داشته اند.
غیاثی ندوشن ادامه داد:علت درخواست کمک از شورای شهر و شهرداری این است که شهرداری ها بخشی از درآمد خود را در حوزه فرهنگی هزینه می کنندو این نوع برنامه هالزوما اعتباری از سایر بخش های اقتصادی و یا شهرسازی که نمی شود بلکه این برنامه ها هم جزیی از برنامه های فرهنگی شهرداری قرار می گیرد.
وی گفت:از رسانه ها و منتقدان انتظارداریم با واقع بینی و کلان نگری ،کارکردهای اجتماعی بزرگداشت مفاخرمدنظر قرار دهند.
دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان یزد افزود:قطعا با اسراف و هزینه های بیهوده وغیرضروری در هرزمینه ای از جمله نکوداشت مفاخرمخالفیم و یکی از ویژگی های بزرگانی مانند مرحوم حاج شیخ غلامرضایزدی ساده زیستی و مردمداری و زندگی با مردم بوده است که باید سرمشق و الگو همه ما قرار بگیرد.
غیاثی ندوشن درپایان اظهارداشت:بزرگداشت مفاخر استان از طریق انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان انجام می شودو این تشکل فراتراز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است و دبیرخانه آن در این اداره کل مستقر می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار