معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: سازمان ملی جوانان باید دوباره احیا شود.
کد خبر: ۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹ 12 February 2015
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: سازمان ملی جوانان باید دوباره احیا شود.

به گزارش ایسنا "سیدعبدالحمید احمدی" شامگاه دوشنبه 20 بهمن در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، به ادغام وزارت ورزش و سازمان ملی جوانان اشاره کرد و گفت: ادغام در سال 89 و با تصویب مجلس اتفاق افتاد، من خودم با این ادغام موافق نبوده و نیستم چراکه کار کارشناسی نشده و ورزش با مسائل جوانان متفاوت است.

وی افزود: در یک تصمیم شتاب زده سازمان ملی جوانان را از بین بردند و به معاونت تبدیل کردند که اشتباه بود و نظر ما این است که این سازمان دوباره احیاء شود.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه های نیمه تمام ورزشی گفت: نزدیک به چهار هزار  پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد که متاسفانه تناسب لازم بین بودجه و اعتبارات و تعداد طرح ها رعایت نشده و حضور بخش خصوصی و سایر نهادها در تکمیل و بهره برداری و خیرین به تکمیل طرح ها کمک می کند.

وی افزود: برای تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی به بیش از 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در این راه به مشارکت مردم نیز نیاز است.

احمدی با اشاره به اینکه ورزش از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند، یادآور شد: در حوزه فرهنگی برای فرهنگ سازی برای ورزشکاران برنامه داریم تا به اخلاق و فرهنگ و ارزش ها مجهز شوند و از ظرفیت های فرهنگی کشور خصوصا روحانیت استفاده شود. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه ورزش توفیقات ارزشمندی در بخش های مختلف داشته ایم، یکی از توفیقات ارزشمند را دیدار با  مقام معظم رهبری دانست و تاکید کرد: این نخستین دیدار ورزشکاران و قهرمانان آسیایی با مقام معظم رهبری بود.

احمدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: معظم له در خصوص توجه به  امور معنوی و فرهنگی در ورزش و بر ادامه توجه به امور فرهنگی و معنوی تاکید کردند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران الگوی مردم هستند که باید به آنها توجه شود، اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید فضای کشور معنوی، فرهنگی، ارزشی و اخلاقی باشد و ورزشکاران مسئولیت خطیری دارند چرا که یک کشور و عقیده را نمایندگی می کنند.

احمدی ادامه داد: دومین توصیه مقام معظم رهبری این بود که در ورزش باید فضای نظم و انضباط و مقررات حاکم باشد و هیچ کس نباید به خود اجازه تخلف دهد و تخلف از هیچ کس پذیرفتنی نیست.

وی در ادامه به سومین توصیه مقام معظم رهبری به ورزشکاران اشاره کرد و یادآور شد: توجه به توسعه ورزش همگانی است چراکه سلامت همگانی را در بردارد و جزو مسئولیت های مهم همه مجموعه های ورزشی است که شرایط را برای توسعه ورزش همگانی بیش از گذشته فراهم کنند.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به اینکه ورزش همگانی در کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، تصریح کرد: برخی کم توجهی ها و توجه خاص به برخی ورزش های قهرمانی باعث غفلت از ورزش همگانی شده و آمار ورزش همگانی رضایت بخش نیست.

وی افزود: آمار ورزش همگانی در کشورهای پیشرفته بالای 60 درصد است و در ایران 15 درصد مردم ورزش همگانی را در برنامه زندگی خود دارند.

احمدی خاطرنشان کرد: نوع تغذیه ای که سلامتی را به مخاطره می اندازد و یکی از مسائلی که در زندگی سالم داشتن باید مورد توجه قرار گیرد این است که بتوانیم از موهبت ورزش برای سلامت استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طبق آمار پزشکی 10 عامل خطر برای سلامتی شناسایی شده است که بخش عمده ای از آنها از طریق ورزش قابل پیشگیری هستند، اظهار کرد: رژیم غذایی نامطلوب یکی از خطرات است چراکه شیوه تغذیه مردم کشور تغییر کرده و نوع مواد غذایی و رشد قارچ گونه فست فودها یکی از دلایل خطر در ایران است.

معاون وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: فشار خون و توده بدنی بالا به علت کم تحرکی و تغذیه نامناسب ایجاد می شود به طوریکه 50 درصد مردم ایران اضافه وزن دارند و در واقع چاق هستند که چاقی زنان بالای 60 درصد است.

وی در ادامه گفت: تحرک ناکافی، مصرف سیگار و دیابت و به ویژه دیابت نوع دوم، کلسترول بالا، اعتیاد به مواد مخدر و آلودگی هوا از عوامل خطر در سلامتی است که این 8 عامل را می توان با ورزش و فعالیت های بدنی مناسب کنترل کرد.

احمدی یکی از رویکردهای وزارتخانه را توجه به ورزش همگانی دانست و افزود: حمایت از این نوع ورزش که آمار ورزش کنندگان را در کشور بالا ببریم و تا افق چشم انداز 1404 باید به 40 درصد برسیم که فاصله زیادی دارد.

 وی اضافه کرد: افزایش و توجه به ورزش همگانی فقط به عهده ادارات ورزش نیست بلکه باید فرهنگ سازی را نهادینه کنیم و خصوصا رسانه ها، روحانیون، معلمان و کسانی که با مردم ارتباط دارند پیام هایی که می تواند در فرهنگ سازی تاثیر بگذارد را انجام دهیم و به یک نهضت نیازمند هستم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری امر به ورزش را امر به معروف دانست و تصریح کرد: انتظار است که امر به معروف را محقق کنیم، ضمن اینکه در وزارتخانه به دنبال نهادینه کردن این موضوع هستیم بلکه شرایط ورزش کردن را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید در بحث ورزش همگانی نقش مطلوبی داشته باشد، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های وزراتخانه ایجاد توازن در بخش های مختلف ورزش است که صرف نگاه قهرمانی و آن هم در چند رشته نگاه عادلانه ای نیست.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار