مولاوردی اعلام کرد:
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده روز دوشنبه در بازدید از نمایشگاه عکس، نقاشی و کاردستی کودکان کار تاکید کرد که دولت یازدهم و معاونت امور زنان و خانواده، تمام تلاش خود را برای مبارزه با کار کودکان بکار خواهند گرفت.
کد خبر: ۴۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ 09 June 2015
به گزارش تابناک یزد ، شهیندخت مولاوردی در این مراسم که در انجمن ام اس ایران و با شعار "صلح با کودکی آغاز می‌شود"، برگزار شد، با ابراز خوشحالی از حضور در جمع فعالان حقوق کودک گفت: «روز مبارزه با کار کودک» یادآور آن است که هیچ ‌کودکی نباید مجبور به کار کردن باشد و کودکان برای ساختن آینده ای بهتر، باید به تحصیل، آموزش، شادی و نشاط بپردازند.

وی با توجه به پیشنهاد فعالان حقوق کودک مبنی بر «ثبت روز مبارزه با کار کودک در تقویم ملی کشور»، اظهار کرد: این معاونت با هماهنگی با مراجع ذیربط ، تمام توان خود را جهت ثبت این روز در تقویم ملی کشور بکار خواهد گرفت و به تلاش هایش تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهد داد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ، تلاش فعالان حقوق کودک را درخور تقدیر دانست و گفت: معاونت امور زنان و خانواده سعی بر آن خواهد داشت تا از فعالیت‌های شما در حوزه کودکان استفاده‌های لازم و بهره‌های کافی را ببرد.

مولاوردی با اشاره به اینکه وزارتخانه‌های متعددی در مورد کار کودکان مسئول هستند، به گزارش‌ها و اقداماتی که معاونت امور زنان و خانواده در این عرصه انجام داده، پرداخت و گفت: این معاونت به عنوان عضوی از مرجع ملی حقوق کودک سعی کرده حضور فعالی در این زمینه داشته باشد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه آمار دقیقی در مورد کودکان کار در کشور وجود ندارد، گفت: برای انجام برنامه‌ریزی دقیق ما نیاز به آمار دقیقی در مورد کودکان کار داریم.

مولاوردی در مورد تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی برای توانمندسازی زنان در سکونتگاه‌های غیررسمی انجام گرفته است، خاطر نشان کرد: این تفاهم‌نامه قطعاً برای کودکان کار هم خواهد بود و موافقتنامه اجرایی را به امضاء خواهیم رساند و برنامه مشخصی باید با مشارکت وزارت راه و شهرسازی به اجرا در بیاید.

در حاشیه این بازدید، فعالین حقوق کودک نیز با بیان مشکلات،‌ دغدغه‌ها و آسیب‌های مختلف کودکان کار، خواستار تلاش جمعی و عزم ملی برای حل مشکلات کودکان کار شدند.

هدف از این نمایشگاه، بیان نیازها و درخواست‌هایی همچون سر و سامان دادن، ایجاد فضای آموزشی و فرهنگی و مسأله فاقد شناسنامه‌بودن کودکان کار عنوان شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار