مشاور رئیس سازمان جنگلها و مجری طرح تأسیس صندوق های حمایت از منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: فن آوری نوین برای خاموش کردن آتش سوزی جنگل در کشور در حال تدوین و طراحی است.
کد خبر: ۴۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ 09 June 2015
به گزارش ایرنا، احمد رضا لعلی‌نیا افزود: این فناوری ها به تنهایی کافی نیست و برای موفقیت در این زمینه بیش از هر چیز به مشارکت مردمی نیاز است.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی های اساسی و مهم در منابع طبیعی و آبخیزداری در کشور در صدد هستیم علاوه بر کاهش آتش سوزی در جنگل ها شاهد تحولی عظیم در توسعه منابع طبیعی جنگلی نیز باشیم.


وی با اشاره به خاموش کردن آتش سوزی پنج هکتار از جنگل های ایلام با مشارکت بخش خصوصی افزود: به دنبال آتش سوزی در جنگل های استان مردم با حضور جدی خود و همکاری با دولت توانستند نقش اساسی خود را در این خاموشی نمایش دهند.

لعلی نیا با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی سازمان جنگل ها و مراتع منابع طبیعی کشور توسعه جنگل و فضای سبز در کشور است، گفت: در این راستا در سال 93 گام های بسیار اساسی برداشته شده و امسال نیز برنامه های مهمی برای توسعه جنگل در کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی کمبود اعتبارت منابع طبیعی را مهم ترین مانع اجرای برنامه های توسعه ای جنگل در کشور دانست و خواستار حضور و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و مشارکت ها مردمی در این خصوص شد.

مشاور رئیس سازمان جنگل ها گفت: صندوق حمایت از منابع طبیعی کشور در تمام استان های کشور برای حمایت از منابع طبیعی و آبخیزیداری راه اندازی می شود.

وی مهمترین اهداف صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور را جذب اعبتارت دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد.

وی گفت: ماهیت این صندوق غیر دولتی بوده و 51 درصد از سهام این صندوق متعلق به مردم است.

وی گفت: مسئولان استانی باید در این راستا برای اقتصادی کردن منابع طبیعی و حضور مردم در حوزه منابع طبیعی گام هی اساسی بردارند.

لعلی نیا با اشاره به موفقیت طرح های جنگل کاری و نهال کاری با مشارکت مردم گفت: 26 وظیفه دولتی به این صندوق سپرده شده و این صندوق در اجرای این 26 بند و وظیفه موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی برای نخستین بار در سال 91 در استان اصفهان راه ندازی شده ، از راه اندازی این صندوق در استان اردبیل خبر داد.

وی گفت: راه اندازی این صندوق کمک فراوانی به حمایت از منابع طبیعی و آبخیزداری استان می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار