کد خبر: ۴۵۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 08 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ مدیرکل گمرک استان یزد گفت: صادرات استان یزد در سه ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد از لحاظ وزنی و ۲۳ درصد از لحاظ ارزشی افزایش یافت.

 مهرداد پیرحیاتی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه استان یزد دو گمرک دارد، اظهار داشت: یک گمرک در منطقه ویژه اقتصادی و یک گمرک هم در اداره کل قرار دارد رویه‌های گمرکی استان را انجام می‌دهند.

وی در ارتباط با وضعیت صادرات و واردات استان یزد خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال، استان یزد در زمینه صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد از نظر وزنی و 23 درصد از لحاظ ارزشی افزایش مشاهده کردیم.

مدیرکل گمرک استان یزد کاشی و سرامیک و شیشه را از مهمترین  کالاهای صادراتی استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: مواد اولیه کارخانجات تولیدی هم جزو مهمترین کالاهای وارداتی استان یزد به حساب می‌آید.

پیرحیاتی ادامه داد: واردات استان یزد در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 14 درصد افزایش داشته و از لحاظ ارزشی 11 درصد افزایش را به دنبال داشته است.

وی به پرواز‌های بین المللی فرودگاه شهید صدوقی(ره) یزد به نجف اشرف اشاره کرد و افزود: کلیت درآمدهای گمرک استان یزد هم نسبت به سه ماهه نخست سال قبل با افزایش 29 درصدی روبرو بوده است.

مدیرکل گمرک استان یزد ادامه داد: فعالیت‌های مرتبط با امور گمرکی پروازهای استان یزد توسط اداره کل گمرک و با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در فرودگاه شهید صدوقی(ره) انجام می‌شود.

پیرحیاتی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در ارتباط با ایجاد گمرک در بندر خشک یزد، خاطرنشان کرد: پیگیری‌هایی در ارتباط با این پروژه انجام شده و مشکلی در زمینه ایجاد یک دفتر و نمایندگی در بندر خشک وجود ندارد اما اینکه تمام گمرک به بندرخشک منتقل شود به دلیل بعد مسافت برای ارباب رجوع‌های این اداره کل سختی‌هایی به همراه دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار