عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس: حذف سهمیه سوخت طبق قانون بوده اما دولت در انجام این اقدام به پیامدها و جلوگیری از تبعات منفی آن بی توجه بوده است.
کد خبر: ۴۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 10 June 2015
به گزارش تابناک یزد،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،با تاکید بر تورمی بودن اقدام اخیر دولت در حذف سهمیه سوخت،گفت: استفاده از ابزارهای پولی و مالی که در اختیار دولت است و همچنین کنترل نقدینگی راهکار مقابله با آثار تورمی اخیر اقدام مذکور است.
محمدرضا تابش ، با تاکید بر تورمی بودن اقدام اخیر دولت در حذف سهمیه سوخت،گفت: حذف سهمیه سوخت طبق قانون بوده اما دولت در انجام این اقدام به پیامدها و جلوگیری از تبعات منفی آن بی توجه بوده است.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در تصویب قانون هدفمندی یارانه ها به دولت اجازه افزایش نرخ حامل های انرژی تا سقف مشخص داده شده است، افزود: هرچند دولت مجاز به افزایش نرخ سوخت تا میزان فوب خلیج فارس است،اما دست به این اقدام به علت آثار تورمی پیش رو نزد.
یکسان سازی نرخ سوخت با نرخ حامل‌های انرژی در بازارهای جهانی فاصله دارد"
این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید براینکه درحال حاضر دولت یارانه زیادی برای تامین سوخت مورد نیاز مردم می پردازد،تصریح کرد: حذف سهمیه سوخت و یکسان سازی نرخ آن درحال حاضر با نرخ جهانی حامل های انرژی در بازارهای جهانی فاصله دارد.
وی با بیان اینکه بعید است درسال جاری بازهم دولت دست به افزایش نرخ سوخت بزند، گفت: دولت می تواند کسری بودجه خود را از سایر حامل‌های انرژی و افزایش آن ها جبران کند.
کسری 40 هزارمیلیاردی دولت برای اجرای قانون هدفمندی و طرح تحول سلامت"
تابش با بیان اینکه درحال حاضر دولت با کسری 40 هزارمیلیاردی برای اجرای قانون هدفمندی و طرح تحول سلامت مواجه است،تصریح کرد: دولت مجاز به جبران کسری بودجه خود از محلی در قانون دیده شده است.
به گزارش خانه ملت،وی با تاکید براینکه دولت برای مقابله با اثرات تورمی حذف سهمیه سوخت باید مکانیزم های دقیقی را تعریف کند، گفت:استفاده از ابزارهای پولی و مالی که دراختیار دولت است و همچنین کنترل نقدینگی،راهکار مقابله با آثار تورمی اخیر اقدام مذکور است.
عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبه مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به گذشت 3 ماه از سال جاری، بعید است دولت دوباره دست به افزایش نرخ سوخت بزند که البته تغییر نرخ سوخت به رفع تحریم ها نیز بستگی دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار