کد خبر: ۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶ 12 February 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شیراز با اعلام این مطلب اظهار داشت: در ایام برگزاری این جشنواره، «علی زند‌وکیلی» و «سید حسام‌الدین سراج» به‌عنوان موسیقی‌دانان فاخر کشور در شیراز حضور می‌یابند.

مهدی امیدبخش بابیان این‌که یازدهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شیراز با حضور گروه‌های بین‌المللی و ملی اجرایی می‌شود، افزود: در این دوره، چهار گروه موسیقی استانی که در جریان سی‌ امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در بخش مسابقه قرار دارند به اجرای موسیقی می‌پردازند.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس ادامه داد: گروه‌هایی مانند «هم‌نوازان ایران»، «هم‌نوازان آبنوس»، «باران شیراز» و گروه آوازی «پاسارگاد» در آیین پایانی جشنواره موسیقی فجر شیراز به صحنه می‌روند.

وی بابیان اینکه از همه گونه‌های موسیقی در جشنواره فجر یازدهم شیراز حضور دارد، اضافه کرد: یازدهمین جشنواره موسیقی فجر شیراز با در نظر گرفتن تمام سلایق موسیقایی میزبان گروه‌هایی از کشورهای آلمان و استونی است که رسیتال پیانو C.Johan Wendt از آلمان و ارکستر زهی String از استونی روزهای دوشنبه 27 بهمن و چهارشنبه 29 بهمن در تالار حافظ برنامه خواهند داشت.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس تلاش جشنواره یازدهم فجر شیراز را متمرکز بر استفاده از ظرفیت‌های موسیقایی استان فارس عنوان کرد و افزود: در بخش موسیقی پاپ این جشنواره نیز افزون بر هنرنمایی «رضا یزدانی» و «محمدعلیزاده»، خوانندگان موسیقی پاپ کشور ترکیبی از خوانندگان پاپ شیراز متشکل از «سینا سبک‌روح»، «مهران موثقی»، «مازیار ظریف صنایعی»، «حامد فقیهی» و «حسین میری» به ارائه موسیقی مردمی می‌پردازند.

امیدبخش حضور گروه زند به سرپرستی و خوانندگی علی زند‌وکیلی در آیین گشایش یازدهمین جشنواره موسیقی فجر شیراز را قطعی دانست و گفت: شنبه 25 بهمن نیز گروه بیدل به سرپرستی و خوانندگی «سید حسام‌الدین سراج» در تالار حافظ به هنرنمایی می‌پردازد.

وی با اشاره به این‌که ارکستر سازهای بادی تهران به سرپرستی سینا ذکایی دوشنبه 27 بهمن به صحنه می‌رود، تصریح کرد: گروه موسیقی «شیپور صلح» با حضور «علی قمصری»، «محمد معتمدی» و «بردیا کیارس» از جمله گروه‌های فاخری است که پنجشنبه 30 بهمن در تالار حافظ حضور خواهد یافت.

فروش بلیط‌های این جشنواره از طریق پایگاه اینترنتی Irantic.ir انجام می‌پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار