استاد دانشگاه و مدرس طب سنتی با بیان اینکه همدان باید پایلوت سلامتی باشد و از آثار بوعلی سینا که یک گنجینه است، استفاده شود، گفت: همدانی ها باید به توریست ها درس غذای سالم دهند.
کد خبر: ۴۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵ 14 June 2015

استاد دانشگاه و مدرس طب سنتی با بیان اینکه همدان باید پایلوت سلامتی باشد و از آثار بوعلی سینا که یک گنجینه است، استفاده شود، گفت: همدانی ها باید به توریست ها درس غذای سالم دهند.

به گزارش مهر، رسول حیدری در همایش «غذای سالم برای زندگی سالم» در همدان اظهار داشت: چکیده درس بوعلی سینا این است که گفته دوای شما غذای شما و غذای شما دوای شما است.

استاد طب سنتی با بیان اینکه همدان باید پایلوت سلامتی باشد و از آثار بوعلی سینا که یک گنجینه است، استفاده شود، افزود: همدانی ها باید به توریست ها درس غذای سالم دهند اما توریست ها در همدان فست فودها را می بینند.

وی با اشاره به اینکه آیا غذاهای سنتی هنوز روی سفره های ما وجود دارد یا خیر، بیان داشت: باید غذاهای سنتی را احیا و از فست فودها دوری کنیم.

حیدری با بیان اینکه باید همایش های پیاده روی و دوچرخه سواری در استان بارها برگزار شود، اضافه کرد: همدان شهر مقدسی است به شرطی که طب سنتی و صنایع دستی آن احیا بماند و برای مردم آن شهر باشد.

استاد طب سنتی با اشاره به اینکه غذای سالم از مزرعه تا سفره شعار جهانی امسال است، عنوان داشت: اولین آمار مرگ و میر کشورمان سرطان است و این خیلی برای کشوری اسلامی امری نامطلوب است.

وی در ادامه با بیان اینکه غذا را از مزرعه میگیریم اما چطوری به سفره غذا می رسانیم، گفت: ابتدا باید تعریف بیماری را بدانیم تا به سلامتی برسیم.

حیدری با اشاره به اینکه دم نوش های ایرانی آرام بخش و ضد استرس است و به غذایی که می خوریم باید اندیشه کنیم، گفت: هر کجا هوس باشد، مریضی نیز وجود دارد و باید قبل از سیر شدن دست از غذا خوردن کشید.

وی با اشاره به اینکه سلامتی دو بعدی است، افزود: روان و جسم دو بعد سلامتی هستند که باید به هر دوی آنها به یک اندازه اهمیت داد و باید طبیب خودمان باشیم.

حیدری بیان داشت: شبکه های ماهواره ای و موسیقی های بدون هارمونی غذاهای ناسالم روان هستند که متاسفانه در جامعه زیاد شده است.

استاد طب سنتی با بیان اینکه باید برای سلامتی جسم و روان خواب و بیداری خود را تنظیم کنیم، اضافه کرد: همچنین حرکت و سکون خود را نیز باید تنظیم کنیم.

وی با اشاره به اینکه به هر خوراکی غذا نمی گوییم و عذا باید مقوی و مغذی باشد، گفت: هیچ ارزش غذایی در آرد سفید نیست و اعتیاد پرخوری در ایران نیز زیاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه ماه رمضان در پیش است، ابراز داشت: اگر تغذیه سالم باشد تن نیز سالم می شود و به دنبال آن روح سالمی خواهیم داشت.

ریحان سروش مقدم با اشاره به هفته صنایع دستی اظهار داشت: صنایع دستی یک رشته پر ذوق و پاک است چراکه در محصولات آن روح متعالی انسان ها دمیده می شود.

وی با بیان اینکه ایران جزو سه کشور بزرگ و برتر جهان در صنایع دستی است، افزود: همدان در نمایشگاه صنایع دستی در تهران با قدرت وارد شدیم.

سروش مقدم با اشاره به اینکه از ۳۵۹ رشته صنایع دستی در دنیا ۲۵۰ رشته آن در ایران است، بیان داشت: همدان ۱۶۰ رشته صنایع دستی را به خود اختصاص داده و بعد از اصفهان قرار دارد.

گفتنی است در پایان از کتاب «دست های هگمتانه» نوشته محمدباقر ضرابیان که درباره رشته حلبی سازی است رونمایی شد و همچنین از تعدادی از هنرمندان صنایع دستی تجلیل به عمل آمد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار