کد خبر: ۴۶۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 31 July 2017
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر گفت: مجوز برگزاری این کنسرت از سوی اداره کل و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صادر شده بود و طی روزهای اخیر مشغول اخذ موافقت های نهایی مسوولان شهرستان بودیم.

پریسا مصطفایی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر ظهر یک شنبه در گفت و گو با ایرنا با تسلیت درگذشت 'محمود جهان' خواننده محبوب کشورمان اظهار داشت: محمود جهان با هدف زنده نگه داشتن موسیقی سنتی-بندری جنوبی و ترویج این موسیقی که ریشه عمیقی در آداب و رسوم مردم مناطق جنوبی از جمله استان بوشهر و خوزستان دارد به دعوت گروه بومی شباهنگ خلیج فارس به سرپرستی محسن عساکره در بندرماهشهر حضور پیدا کرد.

وی افزود: وی به منظور آغاز تمرینات گروه شباهنگ خلیج فارس و تقویت این گروه موفق ماهشهری 19 تیرماه راهی بندرماهشهر و مقرر شد به مناسبت دهه کرامت کنسرتی به مدت 3 شب از 10 مردادماه در سینما دریا بندرماهشهر برگزار کند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر ادامه داد: به همین منظور مجوز برگزاری این کنسرت از سوی اداره کل و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صادر شد و طی روزهای اخیر مشغول اخذ موافقت های نهایی مسوولان شهرستان نیز بودیم که تلاش های بسیاری برای برگزاری این کنسرت و جلب حمایت مسوولان برای خرید بلیط برای حمایت از گروه بومی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر انجام شد.

مصطفایی اضافه کرد: قطعا فقدان این هنرمند مشهور اهل جنوب به شدت برای این هنر موسیقی محلی احساس می شود و موسیقی جنوبی به جد گوهر ارزشمندی را از دست داده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دقایقی پیش نیز در بیمارستان نفت شهرک بعثت بندرماهشهر برای اطلاع از جزئیات موضوع و دلجویی از گروه موسیقی همراه محمود جهان حضور پیدا کردیم که به گفته مسوولان بیمارستان این خواننده محبوب قبل از رسیدن به بیمارستان در میانه مسیر علائم حیاتی خود را از دست داده بود و تلاش کادر پزشکی متاسفانه موثر واقع نشد.

محسن عساکره نوازنده و سرپرست گروه موسیقی شباهنگ نیز در این باره به ایرنا گفت: موسیقی بندری محلی کشورمان با درگذشت ' محمود جهان' خواننده محبوب و مطرح کشوری فقدان بزرگی را تجربه کرد ، این ضایعه همه را بسیار بهت زده کرد.

وی ادامه داد:' جهان' از صبح امروز که مهمان خانه یکی از اعضای گروه بود به شدت از ناحیه قفسه سینه احساس درد می کرد و داروی خود را که به دلیل ابتلا به بیماری قلبی از سال ها قبل مصرف می کرد، استعمال کرد اما با افزایش شدت درد در مسیر انتقال به بیمارستان از هوش رفت و به بیمارستان منتقل شد.

سرپرست گروه موسیقی شباهنگ خلیج فارس اضافه کرد: به گفته پزشکان و مسوولان بیمارستان محمود جهان قبل از انتقال به بیمارستان علائم حیاتی خود را از دست داده بود،وی به دلیل ناراحتی قلبی از سال های گذشته تجربه عمل شکافت قلب را نیز داشت، و تلاش تیم پزشکی نیز امروز برای احیای وی بی نتیجه ماند.

عساکره در پایان در رابطه با محل خاکسپاری پیکر هنرمند کشورمان اظهار کرد: در حال حاضر محل برگزاری مراسم خاکسپاری این هنرمند فقید مشخص نیست و بعد از حضور خانواده مرحوم در بندرماهشهر محل و زمان دقیق مراسم خاکسپاری اعلام خواهد شد.

یک مقام آگاه در ادامه در رابطه با حواشی کنسرت محمود جهان در ماهشهر که قراربود دراین روزها برگزار شود ، به ایرنا گفت: با آغاز تبلیغات برگزاری کنسرت محمود جهان در سطح شهر و فضای مجازی اخباری ازلغو کنسرت شنیده می شد و در دو روز گذشته شهروندان شاهد پایین آوردن بیلبورد این کنسرت در سطح شهر بودند، عده ای تلاش می کردند این کنسرت در بندر ماهشهر لغو شود ،آنان با مانع تراشی برای برگزاری کنسرت این گروه موسیقی سنتی و محلی جنوبی موجب ناراحتی و گلایه مندی اعضای این گروه بومی شده بودند.

این مقام آگاه در پایان اظهار کرد: در مهرماه سال 94 نیز کنسرت استاد مسعود شعاری دراین شهر بخاطر مخالفت عده ای لغو شد و آنان اقدام به برپایی نماز جماعت مقابل سینما دریا، محل برگزاری کنسرت کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار