توزیع ۱۰هزار تن علوفه بین عشایر استان فارس آغاز شد .
کد خبر: ۴۷۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰ 31 July 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عشایر سیار فارس گفت: امسال ۱۰ هزار تن علوفه از طریق بورس خریداری و با قیمت مناسب و کارمزد کم بین عشایر استان توزیع می شود .
سهراب عاصفت فر افزود: علوفه خریداری شده برای عشایر فارس شامل ۷۰ درصد جو و ۳۰ درصد سبوس است و با هدف رونق تولید، افزایش گوشت قرمز و کمک به دامداری عشایری، توسط ۲۳ شرکت و ۷۰ باب مغازه بین عشایر توزیع می شود .
وی با بیان اینکه پارسال ۵۰ هزار تن علوفه مورد نیاز عشایر در استان توزیع شد، افزود: علوفه مورد نیاز عشایر فارس از سه طریق، سهمیه اختصاصی شرکت پشتیبانی دام استان، بورس و به صورت آزاد خریداری شده است.
عاصفت فر بیان کرد: پشتیبانی امور دام کشور در تلاش است با برنامه ریزی جامع از عرضه خارج از بورس فروش علوفه دام جلوگیری کند و در صورت تحقق این مساله و خرید علوفه از طریق بورس، مشکلات دامداران کمتر خواهد شد.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایر سیار فارس گفت: استان فارس قطب عشایر کشور است و سه و نیم درصد از جمعیت استان و ۱۲ و نیم درصد از عشایر کل کشور را به خود اختصاص داده است.
این جامعه مولد با پرورش و نگهداری بیش از سه میلیون راس دام سبک سالانه بیش از ۱۶ هزار تن گوشت قرمز که معادل ۲۵ درصدگوشت قرمز تولیدی استان است را تامین می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار