جلسه ستاد هماهنگی اربعین به منظور برپایی موکب، پذیرایی و خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی در سالن جلسات اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سپیدان برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 01 August 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون :جلسه ستاد هماهنگی اربعین با حضور امام جمعه سپیدان، فرمانده سپاه، معتمدین و برخی از برادران و خواهران فعال در زمینه فرهنگی و مذهبی برگزار شد در خصوص تعیین دبیر، مشکلات، نواقص و امور کلی مرتبط با برپایی موکب تبادل نظر کردند.

در این جلسه موسوی انور امام جمعه سپیدان، فرا رسیدن دهه کرامت و آدینه را تبریک گفتند و اظهار داشت: اربعین ریشه تاریخی دارد و آنچه که باید در بعثت و غدیر رخ میداد و حتی در ظهور باید رخ دهد در حرکت عظیم اربعین حسینی یکجا خود را نشان میدهد و تصریح کردند نقطه مقابل با دشمن کربلاست و اوج آن در اربعین تبلور پیدا میکند.

امام جمعه سپیدان افزود: سپیدان با توجه به سرمایه معنوی مردم و همچنین وجود کارخانه ها و مراکز تولیدی صنعتی و کشاورزی ظرفیت های بالایی دارد و در زمینه برپایی موکبی بزرگ این ظرفیت کاملا مشهود است.

موسوی انور با اشاره به اینکه همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی در راستای خدمت‌رسانی به زائرین کربلا در نقاط مختلف کشورعراق موکب‌هایی برپا می‌شود اظهار داشت: ، اسکان زائران، پخش نذورات و غذا و ارائه خدمات در موکب‌ها را از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این موکب‌ها برشمرد

وی ادامه داد: با توجه به علاقه مندی مردم شهرستان سپیدان به خاندان اهل بیت (ع) خصوصا امام حسین (ع) و پیش بینی تعداد بیشمار زائر جهت زیارت اربعین حسینی جلسات متعددی جهت هماهنگی های لازم برگزار ؛ که در این راستا کمیته های مختلفی تشکیل خواهدشد.

 مسوی انور عنوان کرد: با برگزاری جلسات شهرستانی و بهره گیری از تمام  ظرفیت های شهرستان نسبت به جمع آوری  هدایا و نذورات مردمی اقدام خواهد شد تا با همکاری ستاد عتبات عالیات شهرستان نسبت به ارسال کمکها  برای برپایی و ساخت موکب و ارائه خدمات شایسته به زائرین اقدام گردد.

امام جمعه سپیدان تصریح کرد: در اربعین سال گذشته حرکت خیل زائران به سمت عتبات عالیات وکشورعراق واستقبال مردمی چشمگیر بود و امسال به منظور خدمات رسانی بهینه در این آئین با تشکیل ستاد بزرگداشت اربعین درشهرستان ، مقرر گردید که موکبی به نام شهرستان در شهر مقدس کربلا برپاشود

وی در پایان با اشاره به نقش فرهنگی راهپیمایی عظیم و باشکوه اربعین حسینی بیان کرد: مراسم پیاده روی اربعین حسینی یک حرکت فرهنگی و دینی است که  اربعین بزرگ ترین اجتماع بشری است واین اجتماع قدرتمند، دوستداران اهل بیت را بیمه می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار