استاندار اردبیل گفت: صادرات محصولات تولیدی این استان در سال جاری افزایش می یابد و نیاز است برای افزایش آن اقدام موثری از سوی بخش خصوصی صورت بگیرد.
کد خبر: ۴۷۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵ 02 August 2017
به گزارش تابناک : مجید خدابخش روز چهارشنبه در جلسه توسعه صادرات اردبیل افزود: در چند سال اخیر سرعت رشد کشاورزی استان بالا بوده و بر این اساس باید با ایجاد صنایع تبدیلی ، بسته بندی مناسب و استاندارد کردن محصولات کشاورزی زمینه توسعه صادرات این محصولات از طریق گمرکات استان فراهم شود.
او اضافه کرد: توسعه و صادرات محصولات کشاورزی یکی از محورهای سیاست های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است و الگوهای کشت باید به صورت علمی مدیریت و تغییر کند. 
خدابخش افزود: اولویت اصلی در صادرات کالاهای تولیدی این استان است اما می توان دیگر کالاهای تولیدی استان دیگر را هم در این استان به کشورهای همسایه صادر کرد. 
وی بیان کرد: برای افزایش صادرات در استان باید مشوق های لازم اعمال شده و با ارائه آموزش های لازم می توان رغبت جوانان را برای صادرات افزایش داد.
او گفت: آموزش مولفه اصلی صادرات است در غیر اینصورت کاری در این مورد پیش نخواهد رفت.
خدابخش افزود: وظیفه دولت در توسعه صادرات بسترسازی و نظارت بر امور است و بخش خصوصی می تواند با استفاده از فرصت های ایجاد شده اقدام به صادرات کند.
او همچنین با اشاره به اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید در امضای تفاهم نامه های اقتصادی و حمل و نقل با جمهوری آذربایجان گفت: این تفاهم نامه ها مقدمه ای برای تسهیل روابط اقتصادی بین کشورهای همسایه است و صادرات محصولات کشاورزی دشت مغان به کشور روسیه از اولویت های این دستاورد بین المللی است. 
استاندار اردبیل افزود: اختصاص یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به شهرستان های شمال استان ارزش و اهمیت این مناطق را در زمینه های آب و خاک نمایان کرد و توسعه شبکه های آبیاری نوین در منطقه ، توسعه روستایی و کاهش مهاجرت ، توجه به معیشت روستاییان و عشایر ، کشت محصولات کشاورزی صادرات محور و اشتغال گسترده جوانان از جمله محاسن این طرح در شمال استان خواهد بود.
عمده صادرات محصولات استان اردبیل سیب زمینی ، محصولات پلاستیکی ، پروپیلن و لاستیک است. 






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار