معاون شرکت توسعه ساخت راههای کشور از آغاز اجرای طرح مطالعاتی چگونگی توسعه زیر ساخت راهها مازندران همزمان با پیشرفت در ساخت آزاد راه تهران - شمال خبر داد.
کد خبر: ۴۷۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵ 07 August 2017
ایرنا ، سیدحسین میرشفیع روز دوشنبه در جریان بازدید خبرنگاران نوشهر ، چالوس و کلاردشت از قطعه های یک و 2 آزاد راه تهران شمال گفت : به موزات ساخت آزاد راه تهران شمال باید زیر ساخت های لازم در شهرهای استان مازندران برای پذیرش حجم بالای خودروهای مسافران فراهم شود.
 
وی افزود : این طرح بتازگی از سوی کارشناسان مرتبط و با هدف توسعه زیرساخت های منطقه مازندران بویژه غرب این استان آغاز شده است و در این طرح تمامی بخش های زیرساختی مانند حمل و نقل ، گردشگری و ... کاملا دیده شده است.
معاون شرکت توسعه ساخت راههای کشور اظهار داشت : خوشبختانه سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش ها استقبال خوبی از خود نشان داده اند.
** شتاب بخشی روند ساخت آزاد راه تهران - شمال در دولت تدبیر و امید
میرشفیع گفت : امروز همگرایی و همبستگی که میان شرکت توسعه ساخت راهها و بنیاد مستضعفان ایجاد شده خوشبختانه روند ساخت این آزاد شتاب بیشتری گرفته است .
وی افزود : در سه سال گذشته با همه مشکلات اقتصادی دولت ، در ساخت این آزاد راه اقدامات خوبی انجام گرفته است .
معاون شرکت توسعه ساخت راههای کشور بدون اشاره به جزئیات قطعه سوم اظهار داشت : بزودی عملیات ساخت قطعه سوم آزاد راه که در حقیقت جزو دشوار ترین مسیر است قرارداد با شرکت های خارجی بسته خواهد شد.
** بهره برداری از قطعه یک آزاد راه تا پایان امسال
مدعامل شرکت آزاد راه تهران - شمال هم در این بازدید از بهره برداری قطعه یک آزاد راه تا پایان امسال خبر داد .
مهران اعتمادی افزود : هم اکنون این قطعه که حدود 32 کیلومتر طول دارد بیش از 80 درصد پیشرفته فیزیکی داشته است
**رشد 15 برابری پیشرفت آزاد راه نسبت به دو دهه گذشته
مدیرعامل آزاد راه تهران - شمال گفت: پیشرفت فیزیکی آزاد راه تهران -شمال در سه سال گذشته نسبت به دو دهه پیش حدود 15 برابر رشد داشته است.
اعتمادی افزود: چنین تحولی در حقیقت نشان از همگرایی ، همنوایی میان دولت و مجلس شورای اسلامی است.
وی اظهار داشت : امروز به فضل الهی تمامی موانع و مشکلات بر سر راه این آزاد راه برداشته شده ضمن آنکه دولت نیز اعتبارت خوبی برای اجرای کامل این طرح در نظر گرفته است
**آغاز عملیات قطعه 2 آزاد راه
مدیر عامل تهران -شمال همچنین از آغاز عملیات ساخته قطعه دوم این آزاد راه در سال جاری خبر داد.
اعتمادی افزود : هم اینک کار تجهیز کارگاه و بازگشایی این مسیر آغاز شده بنحوی می توان گفت که این مسیر حدود 4 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
**بازدید های متعدد معاون اول رئیس جمهوری دستاورد پیشرفت فیزیکی آزاد راه
نماینده مردم شهرستان های نوشهر ،چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت که معاون اول رئیس جمهوری در چهار مرحله از قطعه های مختلف آزاد راه بازدید کرد و این پشرفت قابل توجه در روند اجرایی بویژه قطعه نخست این طرح نشان از چنین اتفاقی بوده است .
قاسم احمدی افزود : طبق گزارش ها تاکنون بیش از یکهزار میلیارد تومان برای ساخت این آزاد راه هزینه شده است که بخش قابل توجه این اعتبارات در دولت یازدهم بوده است.
وی باگرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و روز خبرنگار افزود : از سال 75 تا 89 روند پیشرفت فیزیکی این طرح حدود 8.8 درصد بوده در حالی که پیشرفت فیزیکی قطعه اول این آزاد راه در این دولت حدود 70 درصد است که با راه اندازی آن حدود 65 کیلومتر آزاد راه تهران شمال کاسته می شود.
عملیات اجرایی آزاد راه تهران - شمال ازسال 1374 آغاز شد و قطعه یک این آزاد راه از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت در تهران آغاز و با عبور از مناطق کن ، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد.
قطعه دوم این آزاد راه حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی 25 کیلومتر است و تونل های طویل البرز هر یک به طول 6 هزار و 450 متر در مسیر رفت و برگشت در این قطعه قرار دارد.
با اجرای این قطعه طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاهتر می شود.
قطعه سوم آزادراه تهران - شمال نیز به طول حدود 46 کیلومتر حد فاصل پل زنگوله و سه راهی دشت نظیر را در بر می گیرد و دارای دو خط رفت و دو خط برگشت است .
شرکت آزاد راه تهران - شمال برای ساخت این قطعه با شرکت دوو کره جنوبی با سرمایه گذاری یک میلیارد و 300 میلیون دلاری به توافق رسیده است.
قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال که تابستان 1394 زیر بار ترافیک رفت از حدفاصل سه راهی مرزن آباد تا چالوس به طول حدود 20 کیلومتر به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت است که در قسمت های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد.
با بهره برداری از قطعات چهار گانه ازادراه تهران شمال که جمعا 123 کیلومتر است مسافت تهران شمال حداقل حدود 60 کیلومتر کمتر می شود.
در جریان این بازدید که به بهانه روز خبرنگار به همت نماینده مجلس مردم شهرستانهای نوشهر ، چالوس و کلاردشت انجام گرفت از خبرنگاران تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار