معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز گفت: سال دشواری برای تحقق بودجه شهرداری در پیش است.
کد خبر: ۴۷۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 08 August 2017

تابناک فارس به نقل از افسانه :محمد حسن اسدی در حاشیه ی پارک ۵۸۰ هکتاری دراک در جمع خبرنگاران، تحقق بودجه را بسیار سخت دانست و افزود: در 4 ماه اول امسال درآمد نقدی شهرداری کمتر از 180 میلیارد تومان بوده و تعداد پروانه های و متراژه ها نسبت به 4 سال پیش 30 درصد کاهش داشته است.

اسدی رکورد موجود در صنعت ساخت و ساز و سودآور نبودن آن را سبب ایجاد این سختی دانست.

  او با پیش بینی این موضوع که امسال، سال  سخت اقتصادی را پیش رو داریم، خاطر نشان کرد: شرایط مالی پیش رو نه تنها برای شهرداری؛ برای دولت نیز وجود دارد و شهرداری هم در این مسیر هیچ کمکی دریافت نمی کند و درآمدهایش وابسته به عوارض ساختمانی است.

اسدی گفت: تکیه شهرداری به عوارض ساختمانی طی فعالیت مدیریت شهرداری فعلی از بیش از 50 درصد به 30 درصد رسیده است و درآمدهای شهرداری امروزه از مسیرهای غیر از عوارض تامین می شود. معاون مالی اقتصادی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در یک بحران مانند سیل یا برف یک مدیر ممکن است 2 روز شبانه روز درگیر رفع مشکل باشد،  ابراز داشت: مدت5 سال است که در شهرداری بحران اقتصادی داریم و بدون  قصد خودستایی می توانم بگویم که یک خواب آرام نداشته ایم و اگر هم درگیر مشکلات اقتصادی نشدیم نتیجه یک کار تیمی کارآمد، خرد جمعی و همگرایی است.

اسدی تصریح کرد: ما مدعی نیستیم که خروجی فعالیت مان 20 است و نقص ها و ضعف های وجود دارد اما تمام راه ها را رفتیم و هر کاری که بلد بودیم را انجام دادیم. او در پاسخ به این سؤال که شهرداری شیراز در مسیر کسب درآمد اقدام به شهر فروشی کرده است، گفت: شهرداری شیراز حتی یک متر تراکم فروشی شناور نکرده است و مقید به قانون بوده است.

معاون مالی اقتصادی شهرداری شیراز ابراز داشت:  در سال91 در شیراز به ازای هر50 متر یک پارکینگ بود که امروزه در هر 20 متر پارکینگ داریم و با مصوبه شورای سوم در هسته مرکزی پارکینگ های متعدد احداث شد اما با وجود تمام این موارد ما حاضر نشدیم شهر خراب را بفروشیم.

اسدی تصریح کرد: به دلیل گستردگی شهرداری یکی از عوامل موفقیت در این نهاد، ثبات مدیریت است که شهردار شیراز با 7 سال مدیریت توانست در عرصه های
 مختلفی به مصوبات جامعه عمل بپوشاند.

او درباره کسب درآمدهای پایدار شهری نیز گفت: درآمدهای پایدار یعنی شهروندان در ازای خدماتی که دریافت می کنند بهای آن را بپردازند که این مثل مقید بودن به پرداخت قبض های نوسازی و خودرو است.

اسدی ادامه داد: در شهر شیراز 600 هزار خودرو وجود دارد که 18 درصد تنها اقدام به پرداخت کردند و بیش از 80 درصد از صاحبان صنفی نیز قبض عوارضی خود را نپرداختند. معاون مالی و اقتصادی ابراز داشت: سال گذشته تنها دو نیم میلیارد تومان از محل پرداخت عوارض درآمدهای پایدار کسب کردیم که در مجموع 14 تا 15 درصد  از طریق درآمدهای پایدار و 85 درصد از طریق درآمدهای ناپایدار کسب می شود. او یکی از مشکلات جدی در اداره شهرها را پرداخت نکردن عوارض دانست و افزود: باید به سمتی برویم که مردم نسبت به پرداخت عوارض خود حساس شوند؛ چرا که نمی توان کشور را  احساسی و کمیته امدادی اداره کرد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری با اشاره به این مطلب که کسب درآمدهای پایدار جز دغدغه های  شهرداری است، ابراز داشت: برای به دست آوردن یک شهر آرمانی نیازمند مشارکت همگانی هستیم تا هزینه های ساخت و ساز پرداخت شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار