نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در 12 سال گذشته، سهم فارس در تولید ناخالص ملی افت کرده است.
کد خبر: ۴۷۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 08 August 2017

تابناک فارس به نقل ازخبرگزاری فارس: رضا انصاری  با بیان اینکه شاخص توسعه هر استان، با سهمش از تولید ناخالص ملی سنجیده می‌شود، اظهار داشت: متأسفانه در 12 سال گذشته سهم فارس در تولید ناخالص ملی افت کرده است.

وی افزود: زمانی که جمعیت استان فارس 6 درصد جمعیت کل کشور بود، سهم این استان نیز 6 درصد از تولید ناخالص ملی بود اما حال که به رشد جمعیت 7 درصدی رسیده‌ایم، سهم استان از تولید ناخالص ملی زیر 5 درصد مانده و تمام گزارش‌های کارشناسی مبین این موضوع است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استاندار آینده فارس باید توسعه صنعتی را مدنظر قرار دهد، خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده کسی که در 4 سال آینده سکان استان فارس را در دست می‌گیرد با توجه به بیکاری گسترده در استان، باید در دو محور توسعه صنعتی و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، برنامه جدی و مشخص داشته باشد؛ افزون براینکه ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل و کشاورزی را نیز فراموش نکند.

این نماینده مجلس در ادامه با توجه به تغییر و تحولات دولت جدید و لزوم دقت در انتخاب مدیران ارشد استان فارس، شایسته‌سالاری را به‌عنوان یک اصل مهم در این انتخاب برشمرد و افزود: در انتخاب مدیران ارشد استان فارس نباید تفکر بومی‌گرایی به حدی باشد که افراد شایسته به‌صرف این تفکر کنار گذاشته شوند، هرچند که در شرایط برابر، اولویت با نیروهای بومی است.

انصاری افزود: گاهی اوقات چنان تفکر بومی‌گری در انتخاب مدیران استان بر ما غالب می‌شود که به‌راحتی افراد توانمند و شایسته را کنار می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه در تمام کارها و انتخاب‌ها باید مبنا توسعه استان باشد، تصریح کرد: ما باید ببینیم که در 4 سال گذشته کجا بوده و امروز کجا هستیم و با توجه به عملکرد مدیران، اظهارنظر کنیم.

نماینده داراب و زرین‌دشت با انتقاد از بی‌ثباتی مدیریت ارشد استان در طول 12 سال گذشته، ادامه داد: از سال 1384 تابه‌حال چندین استاندار در فارس عوض‌شده و این بی‌ثباتی ضربه‌های مهلکی به توسعه استان وارد کرده، ضمن اینکه در چندین مرحله با پست سرپرستی، استانداری این استان مهم و پهناور اداره شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئله مهم در توسعه استان، داشتن نقشه راه است که استاندار بعدی فارس باید این نقشه راه را ارائه کند و رسانه‌ها نیز تبدیل به یک رصدخانه شوند و به‌دقت تغییر و تحولات 4 سال گذشته را با تمام شاخص‌های مثبت و منفی معرفی کنند تا بدانیم کجا بوده‌ایم و به کجا رسیده‌ایم و در آینده باید در چه جهتی حرکت کنیم.

انصاری در پایان اضافه کرد: با این رصد دقیق می‌توانیم عملکرد مدیران دولت تدبیر و امید را در این 4 سال سنجید و حلقه‌های مفقوده توسعه استان را بیابیم و میسر شدن این امر منوط به یک ارزیابی دقیق بوده و دامن زدن به بحث‌هایی مانند بومی گری صرف در انتخاب مدیران به‌جای شایسته‌سالاری ممکن است ما را دچار خطا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار