فرماندار همدان گفت: هم اکنون تنها فاضلاب مجموعه تله کابین گنجنامه از این محدوده خارج می شود و با باغ رستورانهای متخلف که فاضلاب خود را در رودخانه گنجنامه رها می کنند نیز از طریق قضایی برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 15 June 2015
فرماندار همدان گفت: هم اکنون تنها فاضلاب مجموعه تله کابین گنجنامه از این محدوده خارج می شود و با باغ رستورانهای متخلف که فاضلاب خود را در رودخانه گنجنامه رها می کنند نیز از طریق قضایی برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ علی تعالی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان افزود: این موضوع مجدانه در حال پیگیری است و با متخلفان نیز برخورد جدی انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: در راستای رفع آلودگی آب آشامیدنی مسیر گنجنامه با فاضلاب باغ رستوران ها و مجتمع ها نیز با همکاری مرکز بهداشت، محیط زیست و شهرداری اقدامت خوب و موثری صورت گرفته است.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته درباره برخورد با وانت بارهای عرضه قلیان در مسیر بلوار ارم عنوان کرد: اقدامات خوبی در این زمینه انجام و اتومبیل های عرضه قلیان نیز از این منطقه برچیده شده اند.

وی اضافه کرد: استان همدان در بحث پیگیری عدم عرضه مواد قلیان و مبارزه با دخانیات در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به افزایش دما و گرم شدن هوا تشدید بازرسی ها از واحدهای عرضه، تهیه و طبخ مواد پروتیینی توسط اداره دامپزشکی بویژه در ماه مبارک رمضان لازم و ضرری است.

وی با اشاره به لزوم اجرای برنامه افزایش نرخ باروری در همدان افزود: افزایش جمعیت و بالا بردن نرخ باروری باید براساس سیاست های درست و سنجیده باشد.

تعالی اضافه کرد: رسوخ فرهنگ بیگانه در کاهش نرخ باروری در ایران تاثیرات زیادی از خود بر جای گذاشته است چرا که طبقات مرفه جامعه که مشکل مالی و اقتصادی ندارند نیز تمایل چندانی به باروری ندارند.

**وانت بارهای فروش میوه رونق مغازه های میوه فروشی را از بین برده اند

مسوول اتحادیه میوه و تره بار شهرستان همدان اضافه کرد: فعالیت وانتهای فروش میوه در سطح شهر رونق مغازه های میوه فروشی شهر را از بین برده و انگیزه فعالیت این افراد را گرفته اند.

وی ادامه داد: میوه فروشان برای کار خود به سرمایه زیادی مانند مغازه و اجناس مختلف نیاز دارند اما این افراد تنها با خرید یک وانت بار در نقاط مختلف شهر فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: این امر نیز باعث شده است که میوه فرشان برای باطل کردن جواز خود مراجعه و درخواست مجوز میوه فروشیهای سیار می دهند.

وی با اشاره به رسیدگی خوب به وضعیت سر گذر و سبزه میدان نیز اضافه کرد: هم اکنون 250 مغازه میوه فروشی در سر گذر فعال است که با اقدامات صورت گرفته هم اکنون 80 درصد سد معبر این منطقه نیز از بین رفته و کار مسقف کردن این بازار نیز آغاز شده است.

وی اضافه کرد: کف سازی، ساماندهی معبر و نصب صندلی نیز در منطقه سبزه میدان انجام شده است.

آب آشامیدنی گنجنامه 15 درصد از نیازهای مختلف آبی شهر همدان را تامین می کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار