معاون امور عمرانی استاندار فارس در جلسه شورای اداری شهرستان آباده ایجاد ناامیدی در جامعه را عامل عقب‌ماندگی کشور خواند و بر لزوم معرفی مزیت‌ها و ظرفیت‌ها باهدف جذب و تشویق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تأکید کرد.
کد خبر: ۴۷۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳ 14 August 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:خلیل رضاییان ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان ادارات، شهرداران و جمعی از خبرنگاران در سالن اجتماعات شهرداری آباده برگزار شد، بابیان اینکه ایجاد ناامیدی موجب عقب‌افتادگی و ظلم بر نظام و مردم می‌شود اظهار داشت: انتقاد نباید موجب ایجاد فضای ناامیدی در جامعه شود.

وی بر لزوم توجه بیشتر بر معیشت و اشتغال مردم تأکید کرد و ایجاد فضای امید و نشاط را یکی از مهم‌ترین عوامل رفع مشکلات خواند و گفت: باید بابیان و معرفی ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و فرصت‌های موجود موجب جذب و تشویق سرمایه‌گذار شویم چراکه تنها راه رونق اقتصادی کشور و رفع بسیاری از مشکلات جامعه، سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است که منجر به اشتغال می‌شود.

رضاییان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در آیین حکم تنفیذ ریاست جمهوری و با تأکید بر تعامل با دنیا در عین عزتمندی و ایستادگی در برابر استکبار عنوان داشت: در این زمینه باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که با حفظ کرامت و عزت کشور، سرمایه‌گذاران خارجی را جذب و موجب ایجاد اشتغال شویم.

معاون امور عمرانی استانداری فارس توجه به توانمندی‌ها و نیازهای منطقه و نیز دوراندیشی و عدم قضاوت‌های منفی را امری لازم و ضروری در طرح آمایش سرزمینی خواند و افزود: اگر به‌گونه‌ای عمل شود یا سخنی بیان شود که موجب حذف و به ثمر نرسیدن حتی یک شغل شود، گناه بزرگی مرتکب می‌شویم ازاین‌رو باید در این زمینه دقت کافی صورت گیرد.

رضاییان در پایان سخنان خود با تأکید بر لزوم همراهی و حمایت مسئولان در تقویت شوراهای اسلامی شهر و روستا خاطرنشان کرد: اعضای شورا باید با انجام درست وظایف خود در تصویب و نظارت جایگاه خود را به اثبات برسانند.

در ادامه این جلسه فرماندار آباده با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا، هفته خبرنگار را تبریک گفت و اظهار داشت: نقش خبرنگار در ایجاد بسترهای اطلاع‌رسانی و نیز تسهیل‌کننده رشد آگاهی و افکار عمومی جامعه در حوزه‌های مختلف، انکارناپذیر است.

محمدرضا زارع خبرنگاران را چشمان بیدار جامعه برای بیان واقعیت‌ها خواند و گفت: خبر و اطلاع‌رسانی و بیان واقعیت‌ها و انعکاس آن در جامعه نقش مهمی در دنیای ارتباطات امروز دارد.

رئیس شورای اداری شهرستان با اشاره به این مطلب که انتقاد منصفانه، رعایت اصل صداقت و دقت باید سرلوحه کار خبرنگار باشد گفت: مسئولان شهرستان موظف هستند با خبرنگاران همکاری و تعامل داشته باشند.

زارع 23 مرداد روز مقاومت اسلامی را نیز گرامی داشت و اظهار کرد: مقاومتی که ریشه در اعتقادات اسلامی مردم جنوب لبنان و معطوف به اراده پولادین آنان است.

فرماندار آباده با اشاره به هفته دولت حضور و مشارکت در برنامه‌ها، ارائه گزارش عملکرد دستگاه خود به مردم از طریق رسانه‌ها، تجلیل از کارمندان نمونه، تشکیل جلسات در نقاط مختلف شهرستان جهت بررسی و رفع مشکلات مردم و فضاسازی مناسب در اداره را به مسئولان خاطرنشان کرد.

وی همچنین با اشاره به‌ پیش رو داشتن دهه امامت و ولایت (عید قربان تا عید غدیر) گفت: این ایام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در این ایام برنامه‌های خوب و مناسبی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

اهمیت و جایگاه نمازجمعه و مشارکت همه دستگاه‌ها در آن از دیگر موضوعاتی بود که فرماندار به آن اشاره و توصیه کرد.

گفتنی است در ادامه این جلسه شهردار آباده طی سخنانی به بیان عملکرد یک‌ساله شهرداری پرداخت و گزارشی از پروژه‌ها و طرح‌های شهرداری ارائه نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار