کارشناس نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به منظور جلوگیری از بروز آسیب های پوستی از طریق استفاده از ضد آفتابهای تقلبی به همه افراد توصیه می شود که کرمهای ضد آفتاب را از مراکز معتبر و داروخانه ها خریداری کنند.
کد خبر: ۴۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 16 June 2015
کارشناس نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به منظور جلوگیری از بروز آسیب های پوستی از طریق استفاده از ضد آفتابهای تقلبی به همه افراد توصیه می شود که کرمهای ضد آفتاب را از مراکز معتبر و داروخانه ها خریداری کنند.

به گزارش ایرنا، مریم قیاسی افزود: با توجه به افزایش گرمای هوا و تابش مستقیم نور خورشید در تابستان استفاده از ضد آفتاب ها بهترین محافظ پوست در مقابل اشعه های ماورا بنفش خورشید است.

وی اضافه کرد: این اشعه موجب بروز چروک های عمیق، لک و آسیب های جدی مانند ضایعات غیر سرطانی و تومور های سرطانی در پوست می شود.

وی ادامه داد: UV-C که دارای بیشترین قابلیت نفوذ با کوتاهترین طول موج است، معمولا از لایه ازن جو عبور نمی کند و قابلیت آسیبزایی و سرطانزایی بیشتری دارد، UV-B هم عامل اصلی آفتاب سوختگی و UV-A هم عامل برنزه کردن پوست است.

وی اضافه کرد: هر سه نوع UV در ماده وراثتی یا همان DNA قابل تغییر بوده و انواع UV ها می تواند عامل سرطان، چین و چروک و پیری پوست باشد.

وی با تاکید بر استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی با توصیه پزشک و با توجه به علایم استاندارد و مجوزهای بهداشتی لازم، به مصرف کنندگان توصیه کرد لوازم آرایشی و بهداشتی خود را از داروخانه ها و فروشگاههای معتبر خریداری کنند.

کارشناس نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی به وجود محصولات تقلبی در کنار مارک های معتبر در بازار اشاره و خاطرنشان کرد: این محصولات را تا حد امکان از نمایندگی مجاز خریداری و به تاریخ انقضا آن دقت کنید.

قیاسی تصریح کرد: در هنگام خرید علاوه بر نوع محصول، توجه به درجه SPF آن از لحاظ طیف پوشش ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید دقت کرد که کرم با طیف وسیع پوشش دهنده UV-A و UV-B(هر دو با هم ) خریداری شود.

کارشناس نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برای کودکان بهتر است از محصولات مخصوص کودکان که ملایم تر است استفاده شود، نوع ضد آفتاب نیز برای کودکان باید به گونه ای انتخاب شود که استفاده از آن راحت بوده و به چشم یا دهان آنها وارد نشود.

وی بیان کرد: افرادی که دارای پوست چرب و یا مستعد آکنه هستند باید از کرمهای دارای پایه الکل(به صورت ژل) استفاده کنند و ضد آفتاب دارای پایه الکل را نباید به هیچ وجه برای پوست های ملتهب یا دارای اگزما به کار برد.

طبق آمار سازمان غذا و دارو هم اکنون نیمی از لوازم آرایشی موجود در بازارهای کشور تقلبی هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار