آقای روحانی به توصیه امام علی عمل کنید
در مراسم جشن حضور که با عنوان «روحانی تنها نیست» شب گذشته در یزد برگزار شد، یکی از سخنرانان از رئیس جمهور خواست تا در شیوه سفرهای استانی تجدید نظر کند.
کد خبر: ۴۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ 16 June 2015

به گزارش تابناک یزد، رضا سلطان زاده از پیشکسوتان فرهنگی و مطبوعاتی یزد در این مراسم با اشاره به توصیه امام علی (ع) به مردم شهر الانبار، از رئیس جمهور خواست تا در شیوه سفرهای استانی تجدید نظر کند.

وی در این رابطه گفت: در مسير حركت حضرت به شام در جنگ صفين، عده اي از دهقانان شهر انبار به امام(ع) برخورد كردند، از اسبان و اشتران خود پياده شدند و پيشاپيش آن حضرت(ع) مي دويدند. حضرت(ع) فرمود: چرا چنين مي كنيد؟ گفتند: اين كار در فرهنگ و عادت ما، براي بزرگداشت و احترام فرمانروايان مي باشد. حضرت(ع) فرمود: به خدا سوگند كه اميران شما از اين كار سودي نبردند و شما در دنيا با آن، خود را به زحمت مي افكنيد و در آخرت، دچار رنج و زحمت مي گرديد و چه زيان بار است رنجي كه عذاب در پي آن باشد و چه سودمند است آسايشي كه با آن، امان از آتش جهنم باشد.


سلطان زاده با اشاره به این واقعه از رئیس جمهور خواست تا در سفرهای استانی، مردم به دنبال خودروی مسئولان کشانده نشوند و شان و منزلت آنان حفظ شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رئیس جمهور و وزیر اطلاعات بعلت امنیتی نکردن فضا برای اعتراض کارگران و معلمان تشکر کرد.

این پیشکسوت فرهنگی گفت: اکثریت فرهنگیان یزد تمایلی به تعطیل کردن کلاس های درس ندارند ولی خواستار پیگیری مطالبات خود هستند.

وی همچنین نقش آیت ا... هاشمی، رئیس دولت اصلاحات و محمد رضا عارف را در شکل گیری دولت تدبیر و امید مهم توصیف کرد و گفت: دولت باید به همه وعده های خود جامه عمل بپوشاند.

در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار یزد، مسئولان و حدود 500 نفر از حامیان دولت حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار