سیاوش شمسی پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین: از شروع دوربین گذاری در زیستگاه های استان در راستای پروژه حفاظت از گوشتخواران خبر داد.
کد خبر: ۴۸۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 29 August 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ، سیاوش شمسی پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: برنامه دوربين گذاري زيستگاه هاي حيات وحش به منظور بررسي وضعيت و پايش گوشتخواران بزرگ جثه، توسط اداره كل حفاظت محيط زيست استان قزوين و پروژه حفاظت از گوشتخواران استان قزوين، با نصب چندين دستگاه دوربين تله اي و از زيستگاه هاي منطقه الموت غربي آغاز شد.

وی افزود: به جهت اینکه پلنگ همیشه یکقدم از انسان جلوتر می باشد و به ندرت می توان او را در طبیعت دید و به کمتر کسی اجازه می دهد که او را مشاهده کند، دوربين هاي تله اي با ورود به عرصه مديريت و مطالعات حيات وحش كمك هاي فراواني به پژوهشگران اين عرصه و برنامه هاي حفاظتي كرده است.

شمسی پور در خصوص گونه پلنگ ایرانی در استان قزوین اضافه کرد : پلنگ یکی از شناخته شده ترین گونه های گربه سانان در سرتاسر دنیا می باشد که  استان قزوين با تنوع زيستگاهي بسيار بالا، از مهمترين زيستگاه هاي گوشتخواران و يكي از كوريدورهاي مهم براي گونه پلنگ ايراني است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان گفت: اداره كل حفاظت محيط زيست استان قزوين با همكاري پروژه حفاظت از گوشتخواران استان قزوين، با تدوين برنامه هاي راهبردي بلند مدت براي حفاظت از گوشتخواران  با تمركز بر گوشتخواران بزرگ جثه و با تاكيد بر مشاركت حداكثري جوامع محلي در امر حفاظت، سعي دارد برنامه هاي حفاظتي خود را پيش برده و به حفاظت و مديريت حيات وحش بپردازد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار