سرپرست شهرداری شیراز گفت: اعتقادی به اینکه شورای پنجم شهر شیراز توان اندکی دارد، ندارم.
کد خبر: ۴۸۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 31 August 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: همین چند روز پیش بود که علیرضا پاک فطرت در آیین معارفه شهردار جدید شیراز در سخنانی عجیب، یک شبه از جریان اصولگرایی خداحافظی کرد!
شهردار سابق شیراز که سال‌ها با رای شورایی بر مسند مهم شهرداری تکیه زده بود که قریب به اتفاق اعضای آن شورا از لیست جبهه متحد اصولگرایان به پارلمان شهری راه یافته بودند، در این مراسم سعی کرد ژست کاملا بی‌طرفانه به خود گرفته و برای جلب نظر شورای جدید شیراز که تماما از جریان اصلاحات هستند، اظهار داشت: یار و برادر شورای پنجم خواهم بود.

پاک فطرت در ادامه این مراسم با بیان اینکه همه گرایش‌های سیاسی محترم هستند، گفته بود: در آغاز قبول مسئولیت می‌گفتند که شهردار اصول‌گرا است، اما من اعلام کردم که اصول‌گرا نیستم و فارغ از نگاه‌های سیاسی و حزبی خود را خادم مردم می‌دانم.

وی همچنین گفته بود: آقای معافیان شهردار منتخب از افراد اصیل شیرازی است که به گرایش سیاسی ایشان احترام می‌گذارم و در مدیریت شهری نیز به وی کمک خواهم کرد.

اما داستان صحبت‌های جالب و متفاوت مدیران سابق شهرداری شیراز که دیگر دستشان از قدرت کوتاه شده است، انگار تمامی ندارد.

محمدحسن اسدی معاون سال‌ها پیش سرهنگ عزیزی فرماندار شیراز در دولت محمود احمدی‌نژاد و معاون کلیدی این سال‌های پاک‌فطرت در شهرداری شیراز هم امروز لب به سخن گشود و از فضایل شورای جدید سخن گفت.

اسدی که توسط شورای پنجم شیراز به اجبار تا زمان صدور حکم معافیان به عنوان سرپرست شهرداری شیراز منصوب شده است،  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنده اصلاً اعتقاد به این حرف ندارم که شورای پنجم شیراز متخصص نیست یا توان ندارد، چراکه مدیریت شهری یک کار پیچیده است و هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که به تمام امورات شهر متخصص است.

وی افزود: مهم‌ترین مسئله در حال حاضر احترام به رأی مردم است و باید بدانیم که این شورا برخاسته از آرای مردم است و ما نمی‌توانیم به رأی آن‌ها بی‌اعتنا باشیم.

اسدی اضافه کرد: پیش‌بینی بنده این است که شورای پنجم نیز شورای موفقی خواهد بود و می‌تواند منشأ کارهای خوبی در شهر شیراز باشد.

سرپرست شهرداری شیراز با تشکر از اعضای شورای پنجم به دلیل اعتماد در سپردن سکان موقت شهرداری به وی اظهار داشت: امید است که با همکاری تمام اعضای شورا و کارکنان شهرداری بتوانیم کارهای شایسته و درخور مردم شیراز را به سرانجام برسانیم.

پاک فطرت، اسدی و دیگر دست‌اندرکاران شهرداری شیراز که سال‌ها با اعتبار و نام جریان اصولگرایی بر مسند مدیریت شهری تکیه زده بودند، در حالی این روزها سخنان متفاوتی را برای خوش‌آیند جریان اصلاحات می‌گویند که به طور یقین نه تنها در نزد اصلاح‌طلبان پست جدیدی نخواهند یافت، که بیش از پیش از چشم اصولگرایان هم خواهند افتاد و اساسا علت‌العلل روی خوش نشان مردم به لیست امید در انتخابات شورای شهر، عملکرد پرابهام، پرنقص و هزینه‌زای آنان در مدیریت شهری شیراز بود.

سرپرست شهرداری شیراز که تا چند روز دیگر با همین پست موقت نیز به اجبار خداحافظی خواهد کرد، در ادامه با اشاره به اینکه رویکرد شهرداری تسهیل کردن کار مردم است، اظهار داشت: مردم از ما انتظار تغییر و تحول دارند و در دوره مدیریت جدید شهرداری نیز زیرساخت‌ها برای این تغییرات فراهم شده است.

سرپرست شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه نمی‌توان صورت‌مسئله را پاک کرد و وجود مشکلات را در شهرداری‌ها منکر شد، خاطرنشان کرد: به‌هرحال نزدیک به 300 وظیفه برای شهرداری تعریف‌ شده و غایت آمال ما ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مردم است که این آرزو با ایجاد مدیریت یکپارچه شهری قابل‌دسترسی است.

اسدی اظهار امیدواری کرد در دولت دوازدهم مدیریت یکپارچه شهری شکل بگیرد و افزود: تعدد مراکز تصمیم‌گیری باعث شده بسیاری از خدمت‌ها به دلیل موازی کاری از دست برود و در محل خود ارائه نشود که مدیریت یکپارچه این ضعف‌ها را خواهد پوشاند.

وی به مشکل دیگر شهرداری‌ها یعنی عدم درآمد پایدار اشاره کرد و ادامه داد: امروز درآمد پایدار شهرداری‌ها به 20 درصد هم نمی‌رسد و این درصد روزبه‌روز در حال پایین آمدن است که این مسئله مهم باید در شورای شهر به نحو شایسته‌ای تعیین تکلیف شود.

سرپرست شهرداری شیراز با بیان اینکه امسال صدور 40 درصد پروانه‌های ساختمانی به لحاظ متراژ کاهش پیدا کرده است، افزود: هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که با چنین رکودی در کشور مواجه شویم.

اسدی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد مناقصه و مزایده‌های شهرداری ضمن تائید سلامت کامل این برنامه‌ها اظهار داشت: شهرداری شیراز سرسوزنی در بحث مناقصه‌ها و مزایده‌ها انحراف نداشته است.

وی در مورد اقدامات فرهنگی شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه وظیفه شهرداری کار فرهنگی نبوده است، تصریح کرد: شهرداری شیراز در مسائل فرهنگی پا را فراتر از وظیفه سازمانی خود گذاشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار