مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:
حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: برنامه های اوقات فراغت در سال جاری با عنوان آسمانی ها از اول تیر ماه برگزار می شود که فعالیت مراکز کانون های فرهنگی و هنری مساجد با رویکرد آموزشی، تفریحی، ورزشی و قرآنی است.
کد خبر: ۴۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ 17 June 2015

به گزارش تابناک از قزوین، حجت الاسلام رمضانی افزود: اجرای طرح 1449 با محوریت «سوره یس» یکی دیگر از برنامه ها است که اطلاع رسانی از طریق مساجد انجام شده و در شهریور ماه آزمون کشوری برگزار و نفرات برتر به تهران معرفی می شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: برگزاری محافل انس با قرآن در قالب ترتیل خوانی، جزء خوانی، حفظ، تدبر، قرائت و جمع خوانی از دیگر برنامه های مساجد است.

حجت الاسلام رمضانی گفت: آموزش مدیران کانون های تازه تاسیس و برنامه اندیشه های آسمانی که طی آن هر سال 3 تا 4 هزار نفر در بازه زمانی 45 روزه تا دو ماهه به مشهد مقدس اعزام می شوند از برنامه های است که در دستور کار کانون های مساجد قرار دارد.
 

وی در ادامه با اشاره به اعتبارات کانون های مساجد اظهار کرد: در سال جاری 68 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح اوقات فراغت در بین 250 کانون فرهنگی و هنری توزیع می شود که مرحله اول آن تا چند روز آینده به حساب مساجد ریخته می شود.
 

راه اندازی 47 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان قزوین

این مسئول خاطرنشان کرد: اعتبارات بر اساس رتبه بندی کانون های فرهنگی و هنری تخصیص داده می شود و در سال جاری باید 25 درصد کانوهای فرهنگی هنری استان دارای رتبه یک، 50 درصد رتبه دو و 25 درصد رتبه سه را داشته باشند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین آمارها 255 کانون در استان فعال هستند که در سال جاری 47 کانون دیگر نیز احداث خواهند شد.

وی در ادامه گفت: اجرای طرح مشکات، تدبر در قرآن با نگاه تربیت مربی و گلبرگ زندگی با رویکرد سبک زندگی اسلامی در بین خانواده ها در دستور کار قرار دارد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در پایان گفت: مساجد به طیف و یا گروه خاصی تعلق ندارد بلکه متعلق به همه آحاد جامعه است و اگر اهتمام جدی برای تقویت امور مساجد داشته باشم به طور قطع شاهد رشد روزافزون ارزشهای دینی و معنوی درجامعه خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار