رئیس پلیس راه استان قزوین از کنترل آزاد راه های استان توسط 23 دوربین نصب خبر داد و گفت: کنترل سرعت خودروها در جاده های اصلی و فرعی نیز توسط دوربین های سیار انجام می شود.
کد خبر: ۴۹۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 07 September 2017
به گزارش تابناک سرهنگ نصرالله بیگلری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علاوه بر دوربین های نصب شده و سیار، گشت پلیس راه نیز به کنترل ترافیک آزادراه ها و جاده ها می پردازد.
این مسئول انتظامی گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی شهریور ماه و حجم گسترده سفرهای بین شهری، پلیس راه استان قزوین با همه توان خود و به شکل 100 درصد در آماده باش کامل به سر می برد.
وی ادامه داد: برای این منظور روزانه 60 تیم گشتی به همراه 10 تیم گشت نامحسوس، هفت ایستگاه و هفت پاسگاه پلیس راه در سطح جاده ها نسبت به ثبت تخلفات و اعمال قانون رانندگان متخلف اقدام می کنند.
سرهنگ بیگلری با اشاره به اینکه پلیس در مبادی ایستگاه های خود نسبت به گرفتن تست اعتیاد و الکل از رانندگان وسایل نقلیه عمومی اقدام می کند،یادآور شد: تمامی تمهیدات به کار گرفته شده از سوی پلیس راه تنها به خاطر حفظ جان رانندگان و مسافران صورت می گیرد و با کسانی که از خط قرمز پلیس یعنی سرعت، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ عبور کنند، به شدت برخورد می شود.
رئیس پلیس راه استان قزوین، عبور غیرمجاز عابران در آزاد راه ها را بخشی از علت تصادف های فوتی این استان برشمرد و افزود: براساس ماده چهار قانون ایمنی راه و راه آهن، عبور عابران در سطح آزادراه ها ممنوع بوده و در صورت بروز هر نوع حادثه ای، راننده مقصر نخواهد بود و روز گذشته نیز با برخورد یک دستگاه سواری پراید در عوارضی آزادراه قزوین-رشت با دستفروشان حاشیه راه، متاسفانه 2 نفر جان خود را از دست دادند.
سرهنگ بیگلری اضافه کرد: با توجه به ترافیک سنگین در جاده های استان تا پایان تعطیلات تابستانی، به رانندگان توصیه می شود تا ضمن حفظ رعایت فاصله طولی با خودرو مقابل، در طول سفر از هرگونه تغییر مسیر ناگهانی پرهیز کرده و با حرکت در بین خطوط، از هرگونه توقف احتمالی در حاشیه راه ها، به خصوص آزادراه ها نیز به طور جدی خودداری کنند.
وی ضمن توصیه به بستن کمربند ایمنی از سوی تمامی سرنشینان خودرو،گفت: به رانندگان توصیه می شود شب قبل از سفر به طور کامل استراحت کرده و در طول سفر نیز از شهرهای بین راهی جهت استراحت و گردش استفاده کنند.
6 هزار و 670 کیلومتر راه در استان قزوین وجود دارد که 220 کیلومتر آن آزادراه، 270 کیلومتر بزرگراه، 700 کیلومتر راه اصلی و بقیه نیز راه آسفالته روستایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار