رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز با اشاره به معلولیت‌های جسمی برخی شهروندان شیرازی گفت: معماری شهری مناسب گروه‌های خاص از مردم نیست.
کد خبر: ۵۰۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰ 08 October 2017
تابناک فارس به نقل ازصداو سیما:لیلا دودمان عصر امروز در صحن شورای شهر شیراز اظهار داشت: متأسفانه معماری شهری برای گروه‌های خاص اصلاً مناسب نیست؛ سالمندان، نابینایان، ناشنوایان، معلولین ازجمله گروه‌هایی هستند که در طراحی شهری اغلب نادیده گرفته‌شده‌اند و این مناسب شهر فرهنگی شیراز نیست.

وی تأکید کرد: با توجه به فرارسیدن فصل پاییز لازم است شهرداری شیراز نسبت به لایروبی مناطق لازم و خصوصاً رودخانه خشک پرداخته و جهت مقابله با اثرات سیلاب‌های موسمی برنامه‌ریزی‌های متناسب صورت بگیرد.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: با توجه به متن قرارداد خرید اتوبوس‌های شهری، لازم است تمهیدات مناسب جهت به‌کارگیری اتوبوس‌ها در ناوگان شهری صورت پذیرد و در جهت بازپرداخت بدهی‌ها و هم‌چنین جریمه‌های اضافه آنان تمهیدات سریعی گرفته شود و از ضررهای مالی و ترافیکی در اسرع وقت جلوگیری به عمل آید.

 وی تصریح کرد: متناسب‌سازی اختیارات شهرداری‌های مناطق با حوزه مسئولیت آن‌ها یکی از مسائلی است که عدم توجه به آن و سازوکار مصوب و بروکراسی طولانی کنونی، فرآیند مدیریت متمرکز شهری را با چالش مواجه ساخته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار