نقویان درجمع روزه داران یزدی:
نقویان با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب در حرم امام خمینی (ره)،خطاب به مسئولین نظام گفت: همانطور که رهبرنازنین انقلاب فرمودند بیشترین تاکید امام راحل به حفظ و مراعات حال مردم به ویژه مردم ضعیف و آسیب پذیربوده و خود ایشان هم بسیار این مهم را گوشزد کردند.
کد خبر: ۵۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 22 June 2015
به گزارش تابناک یزدحجت الاسلام ناصر نقویان درجمع روزه داران یزدی در مسجد روضه محمدیه با اشاره به این جمله ازنامه سی و یکم امیرالمومنین خطاب به فرزندش «که ای فرزندم دل خویش را با یاد خدا آباد کن» گفت: همیشه بین دل و عقل یک کشمکش و در گیری وجود دارد دل طالب گناه و عقل ناهی آن می باشد.

وی ادامه داد: اگر عقل کودک باشد گوش به حرف دل می دهد اما اگر عقل بزرگ شده باشد به حرف خود عمل می کند چرا که  فرمانده کل قوای جسم بوده و بدی را از نیکی به خوبی تشخیص می دهد.

نقویان با اشاره به تاریخ صدر اسلام و تجمع مردم، درب خانه امیرالمومنین (ع) برای دعوت از ایشان برای حکومت اظهار داشت: حضرت علی(ع) می فرماید به دنبال فرد دیگری باشید بخدا قسم من میلی به حکومت بر شما ندارم.

وی درادامه سخنانش با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب در حرم امام خمینی (ره)،خطاب به مسئولین نظام گفت: همانطور که رهبرنازنین انقلاب فرمودند بیشترین تاکید امام راحل به حفظ و مراعات حال مردم به ویژه مردم ضعیف و آسیب پذیربوده و خود ایشان هم بسیار این مهم را گوشزد کردند پس تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار بندید.

 نقویان در بخش دیگری از سخنانش به لزوم شناخت حق و باطل توسط انسان پرداخت و گفت: هر فردی می تواند به آسانی راه شناخت حق وباطل را ازهم تشخیص دهد چرا که خداوند انسان را دارای عقل آفریده است.

وی ادامه داد: شخصی محضر امام صادق رسید و درباره فلان موسیقی سوال کرد که حق است یا باطل؟ امام فرمودند روزی که حق و باطل از هم سوا می شوند به نظر خودت این مسئله حق است یا باطل؟ پس انسان باید حواسش باشد تا بر سر خود کلاه نگذارد پس شخصی که در ادرات ما خدای نکرده رشوه می گیرد حقی را تضییع کرده و درحقیقت بر سرخود کلاه گذاشته است.

نقویان افزود : قرآن می فرماید انسان های بزرگ در بین مردم هستند وزرق وبرق های دنیا آنان را احاطه کرده اما این زرق وبرق ها آنان را از یاد خدا غافل نمی کند و این گونه است که علی ابن ابیطالب (ع) می فرماید یاد خدا دل ها را نورانی و آباد می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار