مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: به یقین می توان اعلام کرد احتمال کشتار مرغ بیمار در کشتارگاه های طیور این استان صفر است.
کد خبر: ۵۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 23 June 2015

صادق صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به برخی شائبه ها مبنی بر کشتار مرغ مردار و بیمار در کشتارگاه های طیور اردبیل گفت: پروسه خط کشتار در کشتارگاه ها بر اساس یک استاندارد بین المللی است.

وی با تاکید به حضور تمام وقت یک روحانی در کشتارگاه ها اضافه کرد: روحانی مستقربه مرغ مردار نظارت می کند و می توان گفت به دلیل دقت در نظرات احتمال کشتار مرغ مرده تقریبا صفر است.

مدیر کل دامپزشکی استان در خصوص سلامت طیور کشتار شده تصریح کرد: در صورتی که طیور گواهی سلامت نداشته باشند کشتار نمی شوند و پزشک مستقردر کشتارگاه مسئولیت صدور گواهی سلامت طیور را در پی معاینه وی دارد.

صالحی در خصوص برخی اظهار نظر ها مبنی بر آلودگی حوضچه آب شست و شو لاشه مرغ افزود: اینکه گفته می شود آب این حوضچه در کشتارگاه ها تعویض نمی شود، صحت ندارد چرا که آب از یک طرف وارد چیلر شده و از طرف دیگر خارج می شود.

وی از انجام چند مورد نمونه برداری باکتریایی از این حوضچه ها خبر داد و گفت: تاکنون باکتری خطرناک مشاهده نشده است.

این مسئول معتقد است در نگاه اول این حوضچه کثیف به نظر می رسد اما در واقع سیستم آن به همین شکل بوده و از نظر بهداشتی ایرادی ندارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار