تجویز ‌اشتباهی دارو از سوی یکی از داروخانه های اردبیل یک شهروند پارس آبادی را روانه بخش "آی سی یو" یمارستان امام (ره) پارس آباد کرد.
کد خبر: ۵۱۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹ 01 November 2017

تابناک اردبیل: ماجرا از این قرار است که این شهروند پارس آبادی نسخه داروی خود را که توسط پزشک معالج در دفترچه درمانی خود ثبت شده بود را به یکی از داروخانه های اردبیل برده و اقدام به گرفتن داروها کرده است، اما به جای گرفتن داروهای اصلی خود، قرص روماتسیم به او داده می شود و او بدون اینکه دارو به پزشک نشان دهد، اقدام به مصرف از این داروها می کند.

متاسفانه بعد از چند هفته ای به دلیل استفاده از این قرص ها، دهان و پاها و گوارش بدن این بیمار به شدت ورم کرده بطوری که وی قادر به سخن گفتن و راه رفتن نمی شود و خانواده وی بعد از این اتفاق او را به اورژانس امام خمینی(ره) پارس آباد منتقل می کنند که با تلاش پزشکان این شهروند از مرگ حتمی نجات می یابد.

به گفته این بیمار که هم اکنون در بخش بیمارستان امام (ره) پارس آباد بستری و تحت مراقبت است؛ تجویز ‌اشتباهی دارو از سوی داروخانه علت آن از سوی پزشکان اعلام شده است.

اشتباهات دارویی از خطرآفرین‌ترین مشکلاتی است که احتمال دارد در سیستم تهیه، تولید یا عرضه دارو رخ بدهد و می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد.

بهترین حالتی که ممکن است از بروز چنین اشتباهاتی جلوگیری شود این است که پزشکان واضح تر بنویسند. همچنین باید از طریق نظام پزشکی پیگیری شود تا درباره نسخی که خیلی بدخط و ناواضح است و تعداد اشتباهات نسخی که مربوط به یک پزشک است به وی تذکر داده شود تا تغییری در نوشتن نسخه ایجاد کند.

توصیه ما به شهروندان این است که در هنگام مراجعه و تجویز دارو از سوی پزشک معالج، بلافاصله بعد از گرفتن نسخه دارو از داروخانه ها، حتما آن را به پزشک معالج خود نشان دهید تا خدای نا کرده مانند این شهروند پارس آبادی که تنها با خوردن یک قرص اشتباهی تجویز شده یک داروخانه به این حال و روز افتاده دچار نشوید.

انتهای پیام/آران مغان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار