مدیرکل گمرکات فارس گفت: صادرات رب گوجه فرنگی در ۷ ماهه نخست امسال ۸۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۱۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 03 November 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:خداداد رحیمی مدیرکل گمرکات فارس با بیان اینکه در ۷ ماه گذشته ۱۲۷ هزار و ۳۳۶ تن کالا به ارزش ۱۲۱ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۲۱۳ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است، گفت: در هفت ماه گذشته صادرت گوجه فرنگی از لحاظ وزن ۷۵ درصد و از لحاظ ارزش ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

وی با بیان اینکه کیفیت محصول، بسته‌بندی مناسب و بازاریابی صادرکنندگان استان سبب افزایش صادرات رب گوجه فرنگی شده است، افزود: عصاره شیرین بیان نیز نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۳۵ درصد و از نظر ارزشی ۱۴ درصد رشد داشته است.

رحیمی ادامه داد: کالا‌های صادراتی فارس به ۵۴ کشور از جمله عراق، امارات متحده عربی، افغانستان، قطر، آلمان، رومانی پاکستان، ترکیه، عمان و کویت صادر شده است.

رحیمی اظهار کرد: لبنیات، رب گوجه فرنگی، شیره و عصاره شیرین بیان، دستگاه‌های مبدل حرارتی، اوره، سیمان، ماشین‌آلات و دستگاه‌ها برای کار‌های عمومی ساختمان، فرش و سایر کف‌پوش‌ها از مواد نسجی، گلوتن گندم بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرک استان فارس با بیان اینکه در ۷ ماه گذشته مردم استان فارس ۲۰۵ بسته کالا‌های هدیه و سوغاتی به ارزش ۲ هزار و ۸۷۴ دلار از طریق گمرکات این استان دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: در این مدت ۲ هزار و ۶۴۶ بسته پستی به ارزش ۴۰ هزار و ۱۴۸ دلار به خارج از کشور ارسال شده که از لحاظ ارزش بسته‌های خروجی ۲۷ درصد افزایش داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار