مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت:ظرف 10 روز گذشته نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این استان 82 شکارچی متخلف را در مناطق زیست محیطی این استان دستگیر و 65 قبضه سلاح از آنان کشف کردند.
کد خبر: ۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶ 15 February 2015
به گزارش دریافتی روز یکشنبه ایرنا ، حسینعلی ابراهیمی کارنامه افزود:گشت سیار یگان حفاظت محیط زیست فارس این متخلفان را در شهرستان های اقلید، سپیدان، نور آباد (مرکز شهرستان ممسنی) ، داراب ، لار، فیروز آباد، مرودشت،فراشبند،آباده ، نی ریز، ارسنجان ، خرامه پاسارگاد، شیراز و مناطق بختگان و پارک ملی بمو دستگیر کردند و به مراجع قضایی تحویل دادند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان فارس هم در این باره گفت: از این متخلفان لاشه یک راس کل وحشی، لاشه دو راس قوچ،لاشه یک راس میش، لاشه 38 قطعه پرنده کبک و تیهو، لاشه 15 قطعه پرنده مرغابی ،کبوتر و چکاوک ،231 قطعه ماهی صید شده،چهار هزار و 300 متر تور ماهیگیری ، بیش از 400 کیلوگرم زغال و بیش از دو تن هیزم جنگلی کشف و ضبط شد

مجتبی شکرانه ، از همه شهروندان تقاضا می کنیم در صورت مشاهده هرگونه شکار و صید پرندگان و آزار و آسیب به حیات وحش مراتب را با شماره تلفن های 32317158 و 90-32317789 به اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و یا در شهرستان ها به اداره های محیط زیست اطلاع دهند و از این طریق از مواهب و آفریده های الهی محافظت کنند.

طبق اصل پنجاهم قانون اساسی ،حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی محسوب می شود و همگان در برابر آفریده های پروردگار مسوول هستند.

مناطق زیست محیطی استان فارس از جمله آسیب پذیر ترین مناطق در برابر یورش شکارچیان و متخلفان زیست محیطی بشمار می آید و هر ماه شاهد کشفیات سلاح و دستگیری متخلفان در این مناطق هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار