رشد مصرف بنزین در استان فارس ۸ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۵۱۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 05 November 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبر نگاران: امیر بنی‌کریم مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با اشاره به رشد ۸ درصدی مصرف بنزین در ۷ ماه گذشته گفت: در ماه‌های گذشته ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در استان فارس تامین شده، که به طور میانگین روزانه ۵ میلیون لیتر بنزین در استان توزیع می‌شود که نسبت به پارسال رشد ۸ درصدی بنزین را داشته است.

وی افزایش تولید خودرو و افزایش سفر‌های استانی در ماه‌های گذشته را عامل این افزایش مصرف دانست و افزود: از ابتدای آبان ماه امسال ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در فارس توزیع شده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس با بیان اینکه فرآورده‌های توزیع شده شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره، سوخت هوایی و گاز مایع بوده، تصریح کرد: با توجه به موقیعت جغرافیایی استان و وجود جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی در فارس میزان مصرف روزانه نفت گاز در استان فارس به‌ویژه در بخش حمل و نقل بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر است، که این عدد نیز در مقایسه با پارسال ۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در ۷ ماه گذشته ۲۰ میلیون لیتر نفت سفید در فارس توزیع شده، ادامه داد: با توجه به توسعه گازرسانی، امسال شاهد کاهش ۷ درصدی در توزیع نفت سفید هستیم.

بنی کریم اضافه کرد: ذخیره سازی و توزیع نفت سفید در استان فارس بویژه در مناطق صعب العبور در شروع فصل سرما آغاز شده که در این خصوص مشکلی نیست.

مدیر منطقه فارس میانگین مصرف روزانه سوخت هواپیمایی و گاز مایع در استان را به ترتیب ۱۸۰ هزارو ۴۰۰ لیتر بیان کرد و اظهار کرد: این اعداد نسبت به پارسال تغییری نداشته است.

وی گفت:در حال حاضر حدود ۳۱ میلیون لیتر نفت کوره در استان فارس به مصرف کنندگان عمده و خرده تحویل می‌شود و تامین و توزیع روزانه ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر انواع فرآورد‌های نفتی در سطح استان از طریق نفتکش‌های جاده پیما انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار