در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان نی ریز مطرح شد؛ نی ریز با توجه به استعداد هایی که در صنعت، معدن و بخش باغداری و دامداری شهرستان وجد دارد نباید در رتبه ۱۳ بیکاری استان فارس قرار داشته باشد.
کد خبر: ۵۲۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶ 06 November 2017
تابناک فارس به نقل از نبض نی ریز:جلسه کارگروه اشتغال شهرستان نی ریز به ریاست محمدرضا امیری فرماندار نی ریز و اعضا کارگروه در محل فرمانداری نی ریز برگزار شد.

جابری رئیس اداره کار شهرستان نی ریز در ابتدای این جلسه با اشاره به طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی گفت: طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان هیچ بار مالی برای کارفرمایان ندارد.


وی افزود: سهمیه نی ریز در این طرح 302 نفر است و دولت یک سوم حقوق قانونی اداره کار را به کارورزان در مدت 6 ماه پرداخت می کند.

جابری ادامه داد:  اعطای تسهیلات تا سقف 75 میلیون تومان برای مشاغل خانگی از طریق بانک سپه به عنوان بانک عامل توزیع خواهد شد.

رئیس اداره کار شهرستان نی ریز در خصوص کارفرمایان متخلف عنوان داشت: کارفرمایانی که اتباع بیگانه غیرمجاز به کارگیری می کنند از جریمه نقدی و کیفری آن خبر داد.

شهباز صداقت در ادامه عنوان داشت: برای دانشجویان قبل از فراغت از تحصیل اگر بتوان برای آنها کارگاه آموزشی برگزار کرد می تواند مفید واقع شود.

 

محمد رضا امیری فرماندار نی ریز در ادامه این جلسه اظهار داشت: نی ریز با توجه به استعداد هایی که در صنعت، معدن و بخش باغداری و دامداری شهرستان وجد دارد نباید در رتبه 13 بیکاری استان فارس قرار داشته باشد.

وی با اشاره به نرخ بیکاری 10/7 سال 96 در خصوص پیشرفت شهرستان در ایجاد اشتغال افزود: البته شهرستان نی ریز در سال گذشته در رتبه 17 و در سال جاری با 4 پله صعود در جایگاه 13 قرار گرفته است.

فرماندار نی ریز در ادامه بیان کرد: راه اندازی شهرک های صنعتی روستایی می بایست کاملا با مطالعات مورد نیاز بررسی و نیاز منظقه صورت پذیرد و همچنین تعداد متقاضیان کار در هر بخش و روستا برآورد شود.


امیری خاطر نشان شد: دانشگاه ها در خصوص راه اندازی شرکت های دانش بنیان قدم بردارند.

وی بیان کرد: نی ریز با توجه به استعدادهای اشتغال زایی که دارد پذیرفته نیست که جایگاه نی ریز در استان 13 باشد

فرماندار نی ریز در پایان گفت: جهادی بالاتر از این نیست که پای کار باشیم و در جهت اشتغال گام برداریم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار