پزشکی قانونی استان فارس اعلام کرده است که مقایسه آمارها نشان‌دهنده افزایش 2.5 برابری فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج در فارس است.
کد خبر: ۵۲۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲ 07 November 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:روابط عمومی پزشکی قانونی فارس، در 6 ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 95 تعداد کسانیکه براثر مصرف قرص برنج مسموم شده و فوت کرده‌اند، 2.5 برابر افزایش داشته است.

این افزایش در حالی است که طی یک سال گذشته اطلاع‌رسانی پیرامون خطرات استفاده از قرص برنج و مسمومیت ناشی از آن، افزایش داشته است.

براساس گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی استان فارس، طی 6 ماه اول امسال 16 فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج در این استان ثبت شده که این عدد در مقایسه با تعداد فوتی‌های سال قبل 166 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

برابر این گزارش، تعداد افرادی که براثر مسمومیت با قرص برنج در فارس فوت کرده‌اند، در دو گروه جنسی زنان و مردان برابر بوده است.

آلومینیوم فسفاد که از آن برای ضد عفونی کردن و جلوگیری از آفت زدگی غلاتی چون برنج استفاده می‌شود، نام‌های تجاری مختلفی دارد و به شدت خطرناک است.

این ماده، بیشتر با نام‌های تجاری کوئیک فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) در بازار ایران عرضه می‌شود و مردم آن را به نام قرص برنج می‌شناسند.

مصرف این ماده، ظرف مدت 3 تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب فرد را دچار اختلال می‌کند؛ تاثیر این قرص به‌گونه‌ای است که فرد مسموم مرگ دردناکی را تجربه خواهد کرد!

علاوه بر خوردن قرص برنج، استشمام بوی آن هم امکان بروز مسمومیت را در پی دارد؛ اگر سم در کمتر از 2 ساعت از بدن فرد خارج نشود، مرگ دور از انتظار نیست.

دلایل مسمومیت با قرص برنج می‌تواند مصرف اشتباه آن یا مصرف تعمدی به قصد خودکشی باشد؛ البته در برخی موارد قرص برنج یا ترکیباتی از قرص برنج به‌عنوان قرص‌های توهم‌زا توسط افراد مصرف و موجب مسمومیت آنها شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار