رسانه ها می تواند نقش به سزایی در شناساندن ظرفیت گردشگری سپیدان داشته باشند که متاسفانه روند کم توجهی به طبیعت و پتانسیل های نگین زاگرس همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۵۲۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷ 09 November 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون:باوجود جاذبه های بی شمار گردشگری در شهرستان چهار فصل سپیدان؛ رسانه ها و مخصوصا صدا وسیمای مرکز فارس می تواند نقش به سزایی در شناساندن ظرفیت گردشگری سپیدان داشته باشند که متاسفانه روند کم توجهی همچنان ادامه داشته و طبیعت و پتانسیل های نگین زاگرس شهرستان سپیدان مورد غفلت واقع شده است.

اما متاسفانه این شهرستان چهار فصل با وجود داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی، نتوانسته‌ است از ظرفیتی که دارد به خوبی استفاده کند. رسانه ها ومخصوصا صدا وسیمای مرکز فارس می تواند نقش به سزایی در شناساندن ظرفیت گردشگری سپیدان داشته باشند که متاسفانه روند کم توجهی همچنان ادامه داشته و طبیعت و پتانسیل های نگین زاگرس شهرستان سپیدان مورد فلت واقع شده است.

شهرستان سپیدان با توجه به داشتن بالاترین وبرترین مناطق گردشگری وتجمع آبشارهای زیبای دنیا وخاورمیانه ودارابودن پیست های اسکی بین المللی محلی است برای گذران اوقات تفریح وتعطیلات گردشگراین که این نقطه از جنوب کشور وعروس شهرستانهای فارس را انتخاب می کنند .در این میان مردم و مسئولان شهرستان سپیدان باید با الگو برداری از دیگرنقاط گردشگر پذیر کشورویا برخی از کشورها زمینه استفاده مطلوب از این فرصت کسب ثروت و درآمد بهره جسته و با ارائه برنامه ها و راهکارها به جذب بیش از پیش گردشگران تلاش کنند.

شهرستان پهناور سپیدان ویا نگین زاگرس وعروس شهرهای فارس همواره یکی ازبرترین شهرستانهای فارس در صنعت توریست و گردشگری در جنوب کشور می باشد که خصوصا در ایام تعطیلات مسافران و گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی به این شهرستان سفر می کنند که بیشترین سفر را به مرکز و روستاها نزدیک به آن دارند.

طبق آمار تعداد این مسافران و گردشگران سالانه به حدود چندین میلیون نفر هم می رسد که در جذب این همه تعداد مسافر رسانه ها بخصوص صداوسیما نقش اساسی دارد چرا که برای شناساندن ظرفیت گردشگری یک منطقه اطلاع رسانی کافی در مورد ظرفیت های گردشگری ان منطقه یکی از اولویت های مهم است.

 شاید یکی ازدلایل بی توجهی مسئولان استانی به جاذبه های گردشگری شهرستان سپیدان آنطور که باید در رسانه ها به آن پرداخته و شناسانده نشده است به طوری که سپیدان نزد بیشتر مردم فارس هنوزناشناخته بوده و تا کنون هست. و در این بین رسانه ها بخصوص صداوسیمای استان همراه می توانند نقش به سزایی در شناساندن ظرفیت گردشگری سپیدان داشته باشند.

بی گمان شهرستان سپیدان دارای گنجینه ای از مناطق تاریخی و بکر طبیعی است که می توان از ظرفیت خاص جاذبه های گردشگری آنان برای جذب توریسم در صورت حمایت مسئولان شهرستانی و استانی استفاده کرد و به دنبال آن شاهد رونق این صنعت در منطقه بود.
حال با توجه به وجود ده ها مکان گردشگری در این شهرستان می توان با فعال کردن صنعت جذب گردشگر در سپیدان، علاوه بر آنکه برای شهرستان ایجاد درآمد زایی کرد می توان  تاریخ و فرهنگ این شهرستان را نیز به مردم اقصی نقاط کشور شناساند.اما متاسفانه امکانات شهرستان سپیدان در چند سال گذشته تاکنون تفاوت چندانی نداشته است باید منتظر بمانیم تا مسئولان امسال به فکر چاره ای نو باشند تا این شهرستان ازاین وضعیت خارج شود .

در حال حاضر گردشگری یا توریسم به عنوان یک صنعت در دنیا شناخته می شود که علاوه بر تاثیر اقتصادی می تواند در این سیل عظیم بیکاری کشور، زمینه ساز اشتغالزایی نیز باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار